استاندار تهران از تخریب دو هزار و 700 ساخت و ساز های غیر مجاز در دولت يازدهم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن و به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، سید حسین هاشمی اظهار داشت: دولت یازدهم وارث ساخت و سازهای غیرمجاز از دولت های گذشته است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید تعامل خوبی با قوه قضاییه، دادستانی و نیروی انتظامی برقرار شده است و از زمان روی کار آمدن دولت تاکنون دو هزار و 700 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران تخریب شده است.

استاندار تهران گفت: هرچند ما موافق تخریب نیستیم و سیاست دولت یازدهم پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز است ولی منابع طبیعی استان، جهادکشاورزی، امور آب و سایر دستگاه ها طبق قانون این وظیفه را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که حکم قضایی صادر نشود، تخریب انجام نمی شود تصریح کرد: در احکام تخریب هم با مشکلاتی مواجه بودیم به طوری که در یک منطقه با چند ساخت و ساز غیرمجاز، زمانی که حکم تخریب یکی از بناها صادر می شد این شائبه بود که سایر بناها با پارتی بازی همچنان مانده اند.

هاشمی ادامه داد :بنابراین درخواست کردیم تا احکام تخریب هر منطقه یک جا صادر شود. این مقام مسئول خاطر نشان کرد :باسیاست پیشگیری در دولت یازدهم 97 درصد از میزان ساخت و سازهای غیرمجاز کم شده است و دولت یازدهم برمبنای قانونگرایی عمل می کند و تنها در صورت صدور احکام،تخریب انجام می شود.

هاشمی در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم منابع طبیعی گفت: بخش قابل توجهی از استان تهران در سال های 44 و 45 روستا بود و امروز ساخت و سازها موجب شده نفس تهران بسته شود.

وی افزود: برهمین اساس از زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید قرار شد بیش از چهار میلیون نهال در استان کاشته شود که تا امروز 800 هزار نهال کاشته شده و تا پایان دولت یازدهم ادامه دارد.

استاندار تهران بیان کرد: در صورتی که مردم با پدیده زمین خواری و تجاوز به منابع طبیعی روبه رو شدند تخلفات را گزارش دهند و بلافاصله رسیدگی می شود.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.