تئاتنر در هفته‌ای که گذشت؛

از بلاتکلیفی‌های سالن هما تا وعده افتتاح تالار مولوی

مدیر تالار مولوی از انجام مراحل نهایی نازک‌کاری در بازسازی این سالن تئاتری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دنیای تئاتر یکی از کم حاشیه‌ترین هفته‌های خود را پشت سر گذاشت که در ادامه مهمترین اتفاقات ان را می‌خوانید:
 
خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر

*درحالی که در اوایل هفته مسئله پلمپ یا تعطیلی سالن خصوصی «هما» یکی از اخبار مهم تئاتر بود، برخی از پلمپ این سالن خبر داده بودند و عوامل سالن از مشکلات اداری. اما در نهایت افشار، صاحب این ملک  که در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از انتظار برای تشکیل جلسه دادگاه ورسیدگی به شکایتش خبر داده بود، پس از چند روز در تماس تلفنی با خبرگزاری تسنیم گفت: دیگر مشکل خاصی نداریم و مسئله را حل کردیم.
 
*نشست رسانه‌ای نمایش «مرده‌های بی‌کفن و دفن» روز شنبه سی‌ویکم مرداد در کافه گالری نشر ثالث برگزار شد. در این نشست رسانه‌ای، منوچهر هادی کارگردان نمایش، مهدی محرابی تهیه‌کننده، یکتا ناصر، سیروس همتی، رسول نجفیان، آرش مجیدی، علی شادمان و سینا رازانی بازیگران نمایش حضور داشتند. همچنین اجرای این نمایش روز یکشنبه در فرهنگسرای نیاوران در حالی که میزبان نابینایان بود آغاز شد.

*هیو جکمن قصد دارد در مقام کارگردان نمایش موزیکال «برادوی تا اوز» را در قالب یک تور تئاتری، در چند شهر استرالیا روی صحنه ببرد.

گزارشی کوتاه از عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی

همزمان با بزرگداشت هفته دولت، گزارش عملکرد یک سال گذشته بخش‌ها و اداره‌های کل معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی

در این بخش از فعالیت‌های معاونت امور هنری وزارت ارشاد تعداد عناوین نمایش‌های تولید شده (در سطح کشور) 4910 عنوان، تعداد عناوین نمایش های اجراشده (در سطح کشور) 4910 عدد، تعداد دفعات اجرای نمایش (در سطح کشور) 67480 دفعه، تعداد تماشاگران تئاتر (در سطح کشور) 2227784 نفر، تعداد سالن‌های اجرا (در سطح کشور) 399 سالن اعلام شده است.

از دیگر اقدامات اداره کل هنرهای نمایشی معاونت هنری در سال 93 می‌توان به 5 دفعه حضور گروه‌های هنری در خارج از کشور، برگزاری 78 جشنواره هنری، اجرای 30 برنامه هنری خارجی در ایران و انجام 6 مورد پژوهشی در زمینه هنری اشاره کرد.

همچنین در این بخش از فعالیت‌های معاونت امور هنری تعداد تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی در حوزه هنر (42 انجمن)، تعداد عناوین نشریات هنری منتشر شده (3000) و تعداد هنرمندان بیمه‌شده (339 نفر) اعلام شده است.

در تالار مولوی چه می‌گذرد؟

مدیر تالار مولوی از انجام مراحل نهایی نازک‌کاری در بازسازی این سالن تئاتری و همچنین  رسیدن به مرحله خرید و نصب تجهیزات مورد نیازدر جهت افتتاح تالار مولوی در مهرماه خبر داد. امیرحسین حریری همچنین اعلام کرد: اگر مشکلات فنی یا اداری در روند کار بازسازی پیش بیاید با تأخیر زمانی مواجه خواهیم شد.
 
از جشنواره ائینی و سنتی چه خبر؟

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با حضور هنرمندان نمایش‌های آیینی، در جمع کودکان مبتلا به سرطان بیمارستان محک  کار خود را آغاز کرد.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پیام داد.

قدیمی ترین نسخه تعزیه در کتاب «دفتر تعزیه ۱۳» به کوشش داود فتحعلی بیگی و مهدی دریایی، همزمان با هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شود.
 
چند خط از جشنواره‌های تئاتر

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر سررسید ارسال آثار به بخش نسل نو را بار دیگر اعلام کرد.

شهرام کرمی دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هنرمندانی چون حسن دادشکر، سید حسین فدایی‌حسین، مریم کاظمی، حسین صفی و ناصر آویژه تئاتر برای انتخاب آثار متقاضی در بخش مسابقه صحنه‌ای، شورای انتخاب جشنواره  معرفی کرد. 

یازدهمین دوره جشنواره­  تئاتر صحنه­‌ای هفت هنر سراسری  امسال برگزار می‌شود.

تئاتر فقط در تهران نیست

طی حکمی از سوی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران خیام وقار کاشانی به عنوان نماینده این انجمن در شهرستان تهران معرفی و منصوب شد.

هشت نمایش به مرحله نهایی دومین جشنواره نمایش‌های سیاه‌بازی در مازندران راه یافت.

فراخوان چهارمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان زاگرس به همت اداره کل بهزیستی کردستان منتشر شد
 
پس از بازبینی و بازخوانی ۱۸۲ اثر، در نهایت ۲۷ اثر از ۱۸ استان در سه بخش، اجرای نمایش (صحنه‌ای و خیابانی)، پژوهش و نمایشنامه به مرحله دوم چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری راه پیدا کرده‌اند.


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار