نشست های دوشنبه های نقد تئاتر کانون ملی منتقدان تئاتر ایران از سر گرفته خواهد شد.

حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عرفان پهلوانی، بازرس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران و مدیر نشست های دوشنبه های نقد تئاتر با اعلام این خبر افزود: کانون ملی منتقدان تئاتر بر آن است تا با یک برنامه ریزی منظم، دقیق و منسجم نشست های دوشنبه های نقد تئاتر را برگزار کند.

او در ادامه افزود: از تاریخ 7 مهر 1393 تا تاریخ 14 اردیبهشت 1394 پانزده نشست دوشنبه های نقد تئاتر در تماشاخانه های گوناگون دولتی و خصوصی شهر تهران برگزار شد. اگر چه این نشست ها گاهی به دلایلی همچون همزمانی با برگزاری جشنواره ی تاتر فجر و یا جشن نوروز و ... با وقفه روبه رو شد، اما بازخورد و دستاورد این پانزده نشست بسیار خوب و درخور درنگ و اندیشه است. بسیاری از هنرمندان و گروه های شناخته شده و ارزشمند تئاتر کشور حتی چند هفته پیش از آغاز اجراهایشان درخواست می کردند که این نشست را برای نمایش آن ها نیز برگزار کنیم و در این دو ماه و اندی که نشست ها برگزار نشدند هم با انبوه درخواست ها روبه رو بودیم. امیدواریم که از این پس با فراهم آمدن امکانات و بودجه کافی و بهتر و همچینین همکاری تماشاخانه ها و گروه های نمایشی این نشست ها پرشورتر برگزار شود و هنردوستان گرامی بیش از گذشته از این نشست ها استقبال فرمایند. 

سومین نشست دوشنبه های نقد تئاتر کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در سال 1394، به نقد و بررسی نمایش «هزار شلاق» خواهد پرداخت. شانزدهمین نشست از فصل نوین برنامه های دوشنبه های نقد تئاتر کانون ملی منتقدان تئاتر ایران است که از مهر 1393 آغاز شده است، به امید خدا دوشنبه 22 تیر 1394 با حضور «دکتر رحمت امینی» و «عرفان پهلوانی» به نقد و بررسی نمایش «هزار شلاق» به نویسندگی «ناصر حبیبیان» و به کارگردانی «احسان ملکی» خواهد پرداخت. این نمایش ساعت 19:30 و در تماشاخانه ی سنگلج به صحنه می رود.  

کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در نظر دارد تا در راستای گسترش کمی و کیفی نقد حضوری تئاتر کشور و با یک برنامه ریزی منظم و دقیق، در قالب برنامه ی «دوشنبه های نقد تئاتر» هر هفته با حضور منتقدان عضو این کانون و عوامل اجرایی نمایش ها به نقد و بررسی یکی از نمایش های روی صحنه بپردازد. 

نشست نقد و بررسی نمایش «هزار شلاق» پس از اجرای این نمایش و با حضور «دکتر رحمت امینی» و «عرفان پهلوانی» انجام خواهد شد. 

ورود به این نشست ها برای تمامی علاقه مندان به فرهنگ و هنر آزاد است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار