خوشبختانه امروز تئاتر خیابانی برخلاف گذشته که فقط جنبه تزیینی داشت جزء یکی از شریان‌های مهم تئاتر کشور محسوب می‌شود.

شاهد پیوند، کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت فعلی تئاتر خیابانی گفت: خوشبختانه امروز تئاتر خیابانی برخلاف گذشته که فقط جنبه تزیینی داشت جزء یکی از شریان‌های مهم تئاتر کشور محسوب می‌شود، البته راه‌های نرفته و مشکلات بسیاری هنوز وجود دارد.

وی ادامه داد: نبود استمرار و برنامه‌ریزی مدون و همچنین شتابزدگی که در نتیجه همین برنامه‌ریزی‌های نامناسب بروز می‌کند ضریب خطا را بالا می‌برد و نسبت به پتانسیل موجود، تئاتر خیابانی را با رکود روبرو می‌کند.

پیوند در خصوص ارزیابی نسل جدید تئاتر خیابانی اظهار داشت:‌ انرژی و پتانسیل جوانان این عرصه بسیار بالا است، اما نبود خودباوری بروز استعدادها را با مشکل مواجه کرده و همین گاه باعث ثبات افرادی مشخص در جشنواره‌ها شده است.

وی در مورد جشنواره و تأثیرات آن بیان کرد: با برپایی جشنواره‌های مختلف به عنوان بستری برای بروز خلاقیت و استعدادهای هنرمندان و نیز ایجاد مکان‌های مناسب و استمرار اجرای نمایش‌های خیابانی موافق هستم و به عقیده‌ی من تحقق همه‌ی این‌ها در کنار هم تا حد بسیار زیادی سبب رشد و ارتقاء تئاتر خیابانی ایران می‌شود.

کارگردان نمایش «یاران جوان پیامبر» در خصوص درون‌مایه نمایش‌های خیابانی گفت: به فراخور تاریخ و اعتقادات هر کشور مناسبت‌هایی در تقویم وجود دارد که نباید با بی‌توجهی از کنار آن‌ها گذشت و با توجه به اینکه قابلیت‌ها و موضوعات بیشماری در جهان مذهب وجود دارد بسنده کردن نمایش‌های مذهبی به داستان‌های قرآنی علاوه بر اینکه نشان از کوته‌فکری است تکرار را با خود به همراه دارد.

شاهد پیوند در پایان گفت: امیدوارم با حل مشکل نقدینگی که گریبان تئاتر را گرفته است و با کاهش موضع‌گیری‌ها و توجه مسئولان به هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی امنیت شغلی نسبی برای آنان فراهم شود تا در آینده شاهد اتفاقات بهتری در این عرصه باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار