بدهی 40 میلیارد دلاری وزارت نفت به بانک‌ها، هزینه 608 میلیارد تومانی برای گازی‌رسانی به شهرها و روستاها و دعوت از سران کشورهای صادرکننده گاز آمریکای جنوبی به تهران از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در روزهای اخیر شاهد تحولات اساسی در بخش سرمایه‌گذاری بود تاجاییکه وزارت نفت این هفته میزبان کره جنوبی و هیاتی از انگلیس بود.

مدیر دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، با اشاره به استقبال گسترده شرکتهای اروپایی و آسیایی از حضور در این نمایشگاه گفت: به منظور حمایت از تولید داخل، حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه ایران پلاست بایستی مدیریت شود چرا که قصد واگذاری بازار به رقبای خارجی را نداریم.
همزمان با هفته دولت، با گازرسانی به 15 شهر و 1141 روستای کشور 153 هزار و 958 خانوار زیرپوشش گازطبیعی قرار می گیرند.
وزیر نفت با تاکید براینکه وزارت نفت هم اکنون 40 میلیارد دلار به بانکها بدهکار است گفت: وزارت نفت امسال ٣٣ هزار میلیارد تومان بابت هدفمندی می پردازند.
وزیر نفت از افتتاح رسمی فاز 15 و 16 ظرف یک ماه و نیم آینده با حضور رئیس جمهور خبر داد.

ساخت پالایشگاه‌های کوچک در داخل و خارج کشور بارها به بخش خصوصی واگذار شده، اما هر بار به دلایل پشت پرده و سنگ‌اندازی‌ها به نتیجه نرسیده است.
پای اساسنامه شرکت ملی نفت بعد از گذشت سال‌ها به مجلس باز شده و اکنون بندبند رگ‌های آن در زیر ذره‌بین مجلس قرار گرفته تا با بررسی همه جانبه این شرکت هویت قانونی پیدا کند و صاحب شناسنامه شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: با توجه به اینکه بزودی وارد عرصه تجارت جهانی خواهیم شد بایستی تولید کنندگان داخلی برای پویایی خود در عرصه تجارت جهانی خود را هم‌راستا با بازارهای جهانی نماید.

مدیر طرح جایگاه‌های CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هم‌اکنون 2 هزار و 286 جایگاه در کشور فعال است که از این تعداد هزار و 600 جایگاه در کشور بازرسی شده‌ و در حال رفع نقص است.
وزیر نفت از تمدید زمان استفاده از بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارت‌های هوشمند سوخت تا پایان آبان ماه خبر داد.

دیدار و گفتگوی بیژن زنگنه، وزیر نفت با وزیر زیرساخت و حمل ‌ونقل کره‌جنوبی و هیئت همراه از دقایقی پیش آغاز شد.

برق تولیدی از فلر خریداری ندارد/ ثروت ملی در حال هدر رفتن

مشعل‌هایی که مانند ستاره شبها سوسو می‌زنند اینها به ما یادآوری می‌کنند که چه ثروت گرانبهایی در گوشه چشم ما در حال هدر رفتن است.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، با اشاره به اعلام آمادگی شرکتهای اروپایی در طرحهای بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: در صورت جذب 20 میلیارد دلار سرمایه خارجی، این پروژه‌ها در کشور شتاب می‌گیرد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت برای دعوت از سران کشورهای ترینیداد و توباگو، بولیوی و پرو به منظور شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF) عازم آمریکای جنوبی شد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، با اشاره به اینکه بازار منطقه‌ای و جهانی بیش از این کشش خرید محصولات را ندارد گفت: هم‌اکنون به دلیل مازاد انواع فرآورده‌های نفتی این بازار حال خوشی ندارد.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی در برهه کنونی با انبوهی از معضلات و چالش‌های مالی دست به گریبان است و تزریق منابع مالی در توسعه و پیشرفت پروژه‌های حیاتی معطل مانده تاثیر به سزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار