نفت در هفته‌ای که گذشت؛

بشکه همچنان رنگ می‌بازد/ رایزنی برای بازگشت به بازارهای صادراتی

رایزنی برای بازگشت به بازارهای صادراتی، یک بام و دو هوای صادرات گاز ایران به عراق و پیشنهاد پروژه‌های پتروشیمی در کنفرانس لندن از مهم‌ترین رویدادهای رخ داده در عرصه صنعت نفت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از اهرم‌های کلیدی اقتصاد کشور است در صورت توجه و برنامه‌ریزی می‌توان آینده درخشانی را برایش رقم زد در غیر این صورت همچنان در حالت رکود بسر خواهد برد.

وقتی طلای سیاه رنگ می‌بازد / نفت جهانی 40 دلاری شد

بهای نفت در بازارهای جهانی با افت شدید روبرو شد بطوریکه هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه سپتامبر با 32 سنت کاهش 40 دلار و 48 سنت معامله شد.
این روزها طلای سیاه در جهان حال خوبی ندارد و مانند پیرمردی است که خسته و فرتوت سعی بربالارفتن از سربالایی قیمت دارد.
رئیس هیئت مدیره جایگاه‌داران سوخت کشور از رتبه‌بندی جایگاه‌های سوخت کشور خبر داد و گفت: به زودی این جایگاه‌ها صاحب برند به نام انرژی سبز ایران خواهند شد.
مجری طرح خطوط انتقال گاز کشور، با اشاره به اینکه 170 کیلومتر خط لوله 42 اینچ از مسیر بوشهر-دامغان به سمت ایستگاه تقویت فشار گاز نکا در حال اجرا است گفت: با اتمام آن کشور از واردات گاز ارمنستان بی‌نیاز می‌شود.

مدیر کنترل و نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از پیشنهاد پروژه‌های پتروشیمی کشور در کنفرانس لندن همزمان با رونمایی از قرارداد جدید طرح‌های بالادستی خبر داد.
فاز 12 پارس جنوبی ایرانی ترین پروژه صنعت نفت کشور در حال حاضر در تعمییرات اساسی قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مردادماه بیش از 2 میلیارد فوت مکعب گاز از این مگاپروژه تولید شود.

اساسنامه شرکت ملی نفت بعد از گذشت سالها به تصویب مجلس رسید که ضمن هویت بخشی قانونی به این شرکت از بوروکراسی اداری در انجام فعالیت‌های شرکت ملی نفت نیز کاسته است.
همین چند سال پیش بود که زمزمه صادرات گاز ایران به عراق به گوش رسید اما هنوز با وجود آمادگی کامل ایران استارت صادرات کلید نخورده و به نوعی عراقی‌ها با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند.
مجری فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از افتتاح رسمی از این فازها در شهریورماه خبر داد و گفت: با افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی روزانه 19 میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت.

دست بخش خصوصی در صنعت نفت باز شد/جهش دوم در انتظار صنعت پتروشیمی

نایب‌رئیس اتحادیه صادر کنندگان فراورده‌های نفتی با باین اینکه صنعت پتروشیمی آماده جهش دوم و قطب سوم در چابهار در حال تاسیس است گفت: با تاسیس قطب سوم اقتصاد مقاومتی در کشور محقق می‌شود.

پیشنهاد تشکیل یک معاونت صادراتی در کشور/ بخش خصوصی را نباید نادیده گرفت

مدیر عامل بازرگانی شرکت پتروشیمی با اشاره به اینکه درکنار افزایش تولید باید صادرات و انتقال تکنولوژی را در دستور کار خود قرار دهیم گفت: دولت هرچه سریعترباید موانع صادراتی را درکشور برطرف سازد.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه فرآورده‌های نفت،‌ گاز و پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه در دوران پساتحریم باید از دستپاچگی و شتابزدگی پرهیز کرد گفت: هم‌اکنون در حال رایزنی با کشورهای اروپایی، ژاپن و حوزه سی آی اس برای بازگشت به این بازارها هستیم.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا افق 1404 به 180 میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: حضور دوباره شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در این بخش می‌تواند عرصه را برای توسعه طرح‌های پتروشیمی هموارتر سازد.
کارشناس صنعت نفت با اشاره به اینکه نبود نقدینگی عامل اصلی کندی و تعطیلی پروژه‌های پالایشگاهی در کشور است، گفت: باید در ارائه آمار اجرای پروژه‌ها صادقانه برخورد کرد.
باگذشت چند ماه از مصوبه مجلس برای تعیین فرمول قیمت خوراک گازی پتروشیمی‌ها هنوز این مصوبه در دروازه سه وزارتخانه همچنان بلاتکیف مانده است حال دروازه نرخ خوراک با دستان کدام وزارتخانه گشوده خواهد شد.
مجری طرح خط لوله اتیلن غرب گفت: فاز دوم پلی‌اتیلن این واحد هنوز به مرحله تولید نرسیده است و طبق پیش‌بینی‌های اعلام شده تا مهرماه آماده راه‌اندازی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.