دستگاه قضایی فرانسه جوان مراکشی مظنون در حمله قطار تالیس را به داشتن انگیزه های تروریستی متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضایی فرانسه "ایوب خزانی،" عامل تیر اندازی در قطار تالیس را به جرائمی همچون تلاش برای ترور و حمله سلاح متهم کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع اعلام کرد از اتهاماتی که دستگاه قضایی به وی وارد کرده است می توان به " در اختیار داشتن و حمل سلاح" و همراهی با گروهی تروریستی برای ارتکاب جرم و حمله به افراد اشاره کرد. دستگاه قضایی فرانسه همچنین برای این جوان مراکشی، حکم بازداشت صادر کرد.

مقامات فرانسه روز گذشته "ایوب خزانی،" مهاجم تیر اندازی قطار تالیس را با خودروی زرهی، پس از بازداشت 96 ساعته برای انجام تحقیقات به کاخ دادگستری منتقل کردند. دادستان پاریس "فرانسوا مولان،" اعلام کرد طبق تحقیقات انجام شده، در پس این حمله، انگیزه تروریستی وجود داشته است. مولان در ادامه افزود: اتهامات وارده به خزانی " تلاش برای ترور" و حمل کلاشنیکف با 270 گلوله، حمل هفت تیر و یک بطری بنزین است.

مولان در ادامه افزود: این جوان مراکشی پیشتر نیز عضو جریانی رادیکالی بوده و به ترکیه که گذرگاهی برای ورود به سوریه محسوب می شود سفر کرده بود. وی همچنین اعلام کرد خزانی چهارم ژوئن ( 14 خرداد) با هواپیمایی از انتاکیه ترکیه که در نزدیکی سوریه قرار دارد، به اروپا بازگشت.

خزانی نیز روز گذشته با تکذیب وجود انگیزه های تروریستی در این حمله اعلام کرد وی قصد داشته از مسافران قطار دزدی کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار