کارگردان نمایش «بحث داغ فرهنگی» پیرامون این اثر و بحث داغ فرهنگی که مربوط به قشر خاصی نیست.

امیر لشکری نویسنده و کارگردان نمایش «بحث داغ فرهنگی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: این نمایش داستان عده‌ای است که در صف تلفن عمومی ایستاده‌اند و ناخواسته به بحث داغی کشیده می‌شوند که از مسائلی خورد به کلان فرهنگی رشد می‌کند به طوری که کار اصلیشان را فراموش می‌کنند.

وی در خصوص انگیزه خود و انتخاب نمایشنامه بیان کرد: هدف از نگارش متن «بحث داغ فرهنگی» تشدید و باب شدن بحث های فرهنگی در دو سه سال اخیر و نامگذاری به این نام در سال گذشته بوده است

لشکری با بیان اینکه این اثر رئال فانتزی است عنوان کرد: نمایش تک پرده‌ای که دارای طنز موقعیت و مسیرش استوار بر قواعد کلام است و در همین کلام و گفتگوهای طنز بین شخصیت‌های داستان صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با استقبال مردم نسبت به اجرای گذشته گفت: به دلیل همزمان شدن اجرای سال گذشته با جشنواره تئاتر شهر مهر کاشان با استقبال کمی مواجه شدیم اما امسال با توجه به اینکه روزهای کمی هم از این اجرا گذشته استقبال خوبی داشته‌ایم.

لشکری با بیان اینکه موسیقی جایی در فضایی کار نداشت بیان کرد: به دلیل پیوستگی دیالوگ‌ها امکان جای دادن موسیقی در طول کار وجود نداشت و فضای کلی داستان بر اساس گفتگوها داستان پیش می‌رود، با توجه به شرایط امروزی دیالوگ‌ها کوتاه‌تر و از دیالوگ‌های توصیفی طولانی استفاده نشده است.

لشکری در پایان گفت: امیدوارم مخاطبان آنقدر سطح آگاهیشان نسبت به تئاتر بالا برود و به آن روشنفکری برسند که معیار انتخابشان صرفا اسم بازیگران و کارگردانان نباشد و اثر را بخاطر خود اثر ببینند و به کسانیکه اسم‌های شناخته شده‌ای ندارند اعتماد کنند شاید اثر خوبی در همین راستا ارائه شود.

گفتنی است؛ نمایش «بحث داغ فرهنگی» به کارگردانی و نویسندگی امیر لشکری در جشنواره تئاتر کاشان برگزیده شد و این نمایش به کارگردانی هنرمندی دیگر در واشنگتن روی صحنه رفته است.

عوامل این نمایش عبارتند از:

بازیگران: میترا تبریزی، شهرام خانپور، ساعی کبیری، علی حسین‌زاده، نیلوفر پورمهدی

طراح لباس: حمید ورد

عکاس: یلدا ابراهیمی

این نمایش در تماشاخانه استاد مشایخی از 21 مرداد الی 6 شهریور روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار