مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم : قم از لحاظ تاریخی و گونه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری ظرفیت خوبی دارد که مدیران دفاتر مسافرتی می‌توانند این آثار را به مردم معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه استان قم 350 اثر تاریخی ثبت شده دارد گفت: متاسفانه بسیاری از این آثار برای مردم شناخته شده نیستند.

رضایی با بیان اینکه مدیران دفاتر مسافرتی در معرفی این آثار می توانند نقش مهمی داشته باشند افزود: استان قم به دلیل حضور زائران ایرانی و غیرایرانی ظرفیت اقتصادی و اجتماعی خوبی برای مدیران دفاتر مسافرتی دارد و دفاتر با برگزاری تورهای گردشگری در معرفی آثار استان قم نقش بسزایی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از انتشار بسته‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری در قالب تصاویر به دو زبان عربی و انگلیسی برای مسافران خبر داد.

رضایی از امضای تفاهم نامه ای با اداره‌کل حفاظت از محیط زیست خبر داد و گفت: برخی از گونه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری تنها مختص به استان قم است و با این حرکت می توانیم همکاری‌های لازم را در معرفی طبیعت استان قم و حفظ و احیای محیط زیست انجام دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به برگزاری دومین جشنواره مشارکت مردمی گردشگری با رویکرد همدلی و همزبانی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این جشنواره در چهار محور عکس، خاطره‌نویسی، ایده‌های نو و فیلم کوتاه 60 ثانیه‌ای آغاز به کار کرده است و فرصتی برای معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان است این جشنواره تا 15 شهریور ماه ادامه دارد .

سیدرحمان دانیالی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم نیز با بیان اینکه بعضی از آثار قم در عرصه طبیعت گردی نیازمند ثبت ملی است افزود: می توان با تعامل اداره‌کل میراث فرهنگی قم مسایل را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.