مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از بهره‌برداری و افتتاحیه 15 طرح گردشگری در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، مجتمع زیتون و سه هتل در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی افزود: سه میلیارد و 400 میلیون تومان برای بهره‌برداری این تعداد پروژه سرمایه گذاری شده است.
 
رضایی گفت: طی سال 92 طرح‌های حوزه میراث فرهنگی از جمله کاروانسرای طینوج، کاروانسرای دیرگچین، مدرسه جهانگیرخان، مقابر گنبد سبز، مسجد اعظم، خانه ملاصدرا، محوطه تاریخی قلی درویش، خانه‌های تاریخی رهبری، وفایی، شاکری، زند و یزدان‌پناه، مطالعات باستانی در تپه صرم و قلی درویش، مرمت بازار بزرگ، گذرخان مرمت و احیا شده است.
 
وی افزود: در حوزه گردشگری نسبت به تامین توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله کاروانسرای دیرگچین، کمپینگ‌هایی در روستای وشنوه و شهر قم و سایر طرح‌ها به منظور معرفی آثار تاریخی اقدام کرده‌ایم، و همچنین در بحث صنایع دستی 80 میلیون تومان برای آموزش و راه اندازی مراکز آموزشی در بخش مرکزی و کهک صورت گرفته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: 39 هتل در استان قم در حال احداث است ، که از این تعداد سه هتل پنج ستاره ،هتل آپارتمان و مهمانپذیر است.
 
 
وی خاطر نشان کرد: 56 آژانس مسافرتی استان در بحث تورهای قم گردی و گردشگری کم کارند و در حوزه معرفی آثار تاریخی اقدام نکرده‌اند از این‌رو باید برای بازدید آثار برنامه ریزی کنند چراکه این اقدام برای اقتصاد استان سود آور است.
 
رضایی با اشاره به اینکه ظرفیت هتل‌های استان قم تکمیل است گفت: به علت حضور زائران از اقصی نقاط جهان شاهد تکمیل بودن ظرفیت واحدهای اقامتی و خانه‌های مسافر هستیم ضمن اینکه بعد از توافق هسته‌ای وضعیت گردشگری در کشور رو به رشد خواهد بود.

وی در پایان به محور توسعه برنامه ششم استان اشاره کرد و گفت: توسعه گردشگری استان قم دارای رویکرد زیارتی است و باید در هدف‌گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.