مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از افزایش تاسیسات گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه چندین هتل پنج ستاره و چهارستاره و هتل آپارتمان با داشتن مجوز قانونی در حال ساخت هستند گفت: روزانه شاهد حضور کثیری از زائران به ویژه زائران خارجی در این استان هستیم وگاهی با کمبود جا ومکان مواجه میشویم.

وی اهمیت این پروژه های ساخت وساز را مورد توجه قرار دادو افزود: در استان قم 9 هزار تخت برای پذیرایی از مسافران موجود است که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم این تعداد تخت‌ها را به 20 هزار افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه استان قم ام‌القرای جهان اسلام است اضافه کرد:در استان مراکز تاریخی ودیدنی بسیاری وجود دارد که مسافران بسیاری را هرساله به سمت قم میکشاند ازجمله ان حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران است.

رضایی با اشاره به استفاده از ظرفیت ملیت‌های مختلف برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان گفت: طلاب غیرایرانی از 140 ملیت در این استان در حال تحصیل هستند که باید از ظرفیت این افراد در معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی استان بهره‌مند شد.

وی در خصوص مراکز غیرمجازافزود: همچنین وضعیت واحدهای غیرمجاز مسافری در استان قم با تعامل اداره کل اماکن نیروی انتظامی مورد پیگیری است وبا ان ها برخورد جدی میشود.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: قم ، افزایش ، ظرفیت ، اقامت ، مسافران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.