رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: تکمیل پروژه امامزاده عبدالله آمل نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: تکمیل پروژه امامزاده عبدالله (ع) آمل نیاز به اعتبار استانی و ملی بوده که مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید تلاش جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام رسول علیخانی افزود:تعداد موقوفات آمل هزار و 224 مورد با 483 موقوفه منفعتی ثبت در سامانه این اداره می باشدکه تاکنون 436 مسجد و 134 حسینیه و مابقی تکایا و زینبیه به ثبت رسیده با توجه به اینکه در این شهرستان 34 هزار و 371 رقبه شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در آمل 105 بقعه، امامزاده و ابوالفضلی ثبت سامانه اوقاف شهرستان شده است، تصریح کرد: امسال سه مورد وقفی بوده که چند وقف از سوی موقوفات در دست اقدام است.

علیخانی با تاکید بر اینکه وقف یک مسئله فرابخشی است و دفاع از وقف فقط به سازمان اوقاف برنمی‌گردد، گفت: موقوفاتی که به نام ائمه اطهار و معصومین به ثبت می‌رسد به نام آنها صرف می‌شود بنابراین مدیران نهادها و ادارات دولتی این شهرستان باید به این امر توجه و نسبت به مطالبات وقفی همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در صورت احیا موقوفات و پرداخت حقوق موقوفه در عرصه فرهنگی نیاز به سرمایه‌گذاری نیست، افزود: اکنون در این عرصه موقوفه در راه شهدا و منابع ارزش‌های اسلامی کم بوده و بیشتر وقفی به سیدالشهدا برمی‌گردد.

علیخانی با اشاره به تولیت امامزاده هاشم(ع) بخش لاریجان آمل پاسخگویی آن را در حوزه شهرستان خارج دانست و بیان داشت: این امامزاده در صورت قرار گرفتن حوزه استحفاظی مازندران به تولیت لاریجان در می‌آید که تصمیم‌گیری آن به بعد از انتخابات مجلس برگشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.