معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از حمله دوباره افراد ناشناس ترکیه‌ای به کامیون ایرانی خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته 7 دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس مورد حمله افراد ترکیه‌ای قرار گرفته‌اند بنابراین مسافران به دلیل نداشتن امنیت از سفرهای غیرضروری جلوگیری کنند.

حمله دوباره به کامیون‌های ایرانی در ترکیه/ مسافران ترکیه‌ای از سفرهای غیرضروری خودداری کنندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عطرچیان معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با  اشاره به اینکه شب گذشته دوباره افراد ناشناسی به کامیون ایرانی حمله کرده‌اند گفت: این کامیون از اراک به قاضی انتب در ترکیه عازم بود که حوالی 3 نیمه‌شب توسط افراد ناشناسی مورد حمله قرار گرفت و کامیون به آتش کشیده شد.

وی در ادامه افزود: بار این کامیون کالای پتروشیمی بود که در حال حاضر راننده زنده مانده ولی کامیون و بارهای آن در آتش نابوده شده است.

معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: وزارت خارجه باید هر چه سریع‌تر وارد این موضوع شوند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

عطرچیان با اشاره به اینکه باید کامیون‌داران و اتوبوس‌ها از سفرهای غیرضروری به ترکیه به دلیل نداشتن امنیت خودداری کنند گفت: در حال حاضر طی یک ماه گذشته 7 دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس و دو دستگاه قطار مورد حمله افراد ناشناس در ترکیه قرار گرفته‌اند بنابراین باید از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی تصریح کرد: ما سعی داریم برای جلوگیری از این موضوع مسیرهای روسیه، بلاروس و رومانی را جایگزین این مسیرها برای کامیون‌ها قرار دهیم ولی دولت ترکیه موظف است که از جان و مال کشور ایران محافظت کند.

عطرچیان اظهار داشت: ما تقاضای غرامت از کشور ترکیه کرده‌ایم و این تقاضا را به سفیر ایران در ترکیه ارائه کرده‌ایم.

** ترانزیت 3 میلیون تن کالا در طی 4 ماه گذشته

معاون ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته 3 میلیون کالا از کشور ایران ترانزیت شده است، گفت: 2 میلیون تن مواد نفتی و 2.1 میلیون تن کالای غیرنفتی در طی این چهار ماه از کشور ایران ترانزیت شده است.

وی یادآور شد: مهم‌ترین کالای ترانزیت شده پنبه و مواد پتروشیمی بوده است که 62 درصد از این کالا را ناوگان ایرانی، 16 درصد توسط ناوگان عراقی و 10 درصد توسط سایر ناوگان‌های کشورهای خارجی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی داریم در دوران پساتحریم 10 درصد از ترانزیت کالاهای خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار