دولت آلمان اعلام کرد ماموریت نظامی سامانه موشکی پاتریوت در ترکیه تمدید نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ ماموریت خارجی ارتش آلمان در ترکیه تمدید نمی‌شود. دولت آلمان در توضیح دلیل این تصمیم اعلام کرد خطری از سوی سوریه متوجه حق حاکمیت ترکیه نیست. دو سامانه پاتریوت آلمان با ۲۶۰ خدمه از سال ۲۰۱۲ (1390) به منظور حراست از ترکیه در قبال حملات احتمالی سوریه، در استان آناتولی مستقر شدند.

 ترکیه در سال ۲۰۱۲ از ناتو خواسته بود در برابر حملات احتمالی موشکی سوریه، از این کشور محافظت کند.

ماموریت ارتش آلمان در ترکیه - در چارچوب ماموریت‌های ناتو - ژانویه ۲۰۱۶ (دی 94)  به پایان می‌رسد. تمام سربازان آلمانی این سامانه در ماه‌های آتی به کشورشان باز می‌گردند. دولت آلمان شنبه ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) جزییات این تصمیم را به اطلاع نمایندگان مجلس سراسری خواهد رساند. 

ماموریت ناتو سال ۲۰۱۲ و یک سال پس از شروع بحران داخلی سوریه آغاز شد. احتمال استفاده سوریه از موشک‌های بالستیک علیه ترکیه بهانه آغاز ماموریت ناتو بود. رادارهای حساس سامانه دفاع موشکی پاتریوت قادرند این‌گونه موشک‌ها را رد‌یابی و خنثی کنند؛ اما از زمان استقرار این سامانه در ترکیه، هیچ حمله‌ای از سوریه ثبت نشده است. نیروی هوایی آلمان از سال ۲۰۱۴ (93) اصرار دارد که به این ماموریت خاتمه داده شود.

انتظار می‌رود، آمریکا و اسپانیا نیز تا پایان سال جاری میلادی سامانه‌های پاتریوت خود را از ترکیه خارج کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار