رژیم صهیونیستی "به منظور مقابله با حملات راکت‌ها" از نوار محاصره شده‌ی غزه، یک سامانه‌ی موشکی پاتریوت ساخت امریکا را در جنوب اراضی اشغالی مستقر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بنابر گزارش‌ها، رژیم اسرائیل «به منظور مقابله با حملات راکت‌ها» از نوار محاصره شده‌ی غزه، یک سامانه‌ی موشکی پاتریوت ساخت امریکا را در جنوب اراضی اشغالی مستقر کرده است.

بنابر گزارش‌هایی که رسانه‌های اسرائیلی روز شنبه (۳ می، ۱۳ اردیبهشت) منتشر کردند، این موشک‌ها در کنار موشک‌های «گنبد آهنین» در خلیج عقبه ( خلیج ایلات) مستقر شدند.

بنابر این گزارش، قرار است این موشک‌ها مانند موشک‌های دیگری که در کوه کرمل در نزدیکی شهر حیفا قرار دارد، به طوردایم در این منطقه مستقر باشد.

این گزارش مدعی شد این سامانه علیه موشک‌های "کوتاه برد" مانند راکت‌های قسام و همچنین موشک‌های "دور برد" استفاده خواهد شد.

در همین حال، ارتش رژیم اسرائیل نیز از اعمال محدودیت بر تردد فلسطینیان در کرانه‌ی باختری خبر داد .
یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی در غزه، جایی که بزرگترین زندان غیر مسقف جهان نامیده می‌شود، زندگی می‌کنند. این در حالی است که رژیم اسرائیل کنترل کامل حریم هوایی، آب‌های ساحلی وگذرگاه های‌ مرزی این نوار ساحلی را در دست دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی به طور دائم نوار غزه را هدف قرار داده و ادعا می‌کند این اقدام را برای مقاصد دفاعی انجام می‌دهد. با این وجود، این رژیم همواره با استفاده از نیروی نامتناسب و نقض قوانین بین‌المللی اغلب غیرنظامیان را کشته و یا زخمی می‌کند.

در یک حمله‌‌ی نظامی گسترده که رژیم اسرائیل در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ علیه نوار غزه انجام داد، بیش از یکصد و ۶۰ فلسطینی، شامل زنان و کودکان، کشته و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار