وزیر بهداشت به مناسبت دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا ؛ دکتر هاشمی در این پیام با بیان اینکه حرکت کشور در مسیر رشد و بالندگی، تنها با پرورش نسلی سالم، فرهیخته و آرمان خواه میسر می باشد، آورده است: بهره‌گیری از توان، شور و نشاط جوانی، در قالب فعالیت‌های ورزشی به منظور تقویت بنیه جسمانی و روحانی، فرصتی گرانبهاست که غفلت از آن تبعات زیان‌باری در پی داشته  و خسارات جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

بنابراین گزارش متن کامل این پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
حرکت کشور عزیزمان ایران در مسیر رشد و بالندگی، تنها با پرورش نسلی سالم، فرهیخته و آرمان خواه میسر است. برای ایجاد و استمرار چنین حرکتی، سلامت در ابعاد مختلف، نخستین مولفه بوده و سلامت جسم زیربنای سایر ابعاد است.

در این مسیر، بهره‌گیری از توان، شور و نشاط جوانی، در قالب فعالیت‌های ورزشی به منظور تقویت بنیه جسمانی و روحانی، فرصتی گرانبهاست که غفلت از آن تبعات زیان‌باری در پی داشته  و خسارات جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت. لذا شایسته است در کنار و هم زمان با تلاش و کوشش دانشجویان گرانقدر علوم پزشکی در فراگیری دانش و کسب تجربه‌های حرفه‌ای، مسئولان محترم دانشگاه‌ها در راستای ترویج و توسعه ورزش دانشجویان نیز بیش از پیش بکوشند و با مدیریت بهینه منابع مالی وبهره گیری از فرصت استثنایی امکان هزینه یک درصد از درآمدهای دانشگاه در امر ورزش، زمینه لازم و امکانات کافی را برای فعالیت‌های متنوع ورزشی دانشجویان علاقمند فراهم آورند.

اینک که به یمن حضور فعال و با نشاط دانشجویان علوم پزشکی در عرصه ورزش، دوازدهمین المپیاد فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شده است، ضمن ابراز خرسندی از استمرار این حرکت، بر ادامه آن در گستره‌ای وسیع‌تر تاکید نموده و برای شما فرزندان عزیزم که آینده سازان عرصه خدمات بهداشتی ـ درمانی به ملت شریف ایران هستید، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون می‌نمایم و خود را در شادی و پیروزی‌های شما در عرصه‌های گوناگون سهیم می‌دانم.

امیدوارم همواره شاد و تندرست باشید.
                                                   دکتر سید حسن هاشمی
                                                                  وزیر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار