وزیر بهداشت با بیان اینکه برگزاری المپیادهای گوناگون به افزایش نشاط در دانشگاه کمک می کند، به دانشجویان توصیه کرد دوران دانشجویی را مغتنم بدانند و نهایت بهره را از این دوران ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از " وب دا"، دکتر سید حسن هاشمی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) و تبریک آن از حضور در جمع صمیمی دانشجویان ابراز خوشحالی کرد و ضمن توصیه به ازدواج از آنان خواست از مشی و سیره زندگی بزرگان دین در بهره مندی از صداقت و شجاعت الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه همه ما باور داریم که کشور را باید خودمان بسازیم از دانشجویان خواست برای پیشرفت کشور از هیچ کوششی دریغ نکنند و تلاش افراد نخبه و دانشجویان دراین مسیر را تلاش ارزشمندی برشمرد و گفت: شما جزو افراد ارزشمندی هستید که به ایرانی بودن خود افتخار می کنید و علاوه بر درد خودتون د د جامعه و مردم را دارید و نسبت به سرنوشت مردم حساس هستید و این بزرگترین غرور و افتخار است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سرمایه کشورها در دانش ملت ها و نیروی انسان متخصص است، حرکت به سمت دانشگاههای هزاره سوم و عدم اتکا به منابع نفتی و سایر ذخایر کشور را ضروری برشمرد و گفت: باید امروزه به سمت خلق ثروت از طریق تولید علم  گام برداشت.

دکتر هاشمی همچنین به دانشجویان توصیه کرد که قدر دوران دانشجویی را بدانند و با مغتنم خواندن این ایام گفت: دوران دانشجویی روزهای پرنشاطی است که باید تلاش کنید از آن بهترین بهره را ببرید.

وی همچنین دانشجویان را ترغیب کرد تا بیشتر به فعالیت های گروهی بپردازند و تاکید کرد: امروز در دنیا کار فردی پذیرفته نیست و بایید کار تیمی کرد همانند کاری که شما دارید انجام می دهید که باید آن را ادامه دهید.

وزیر بهدشت حضور در المپیاد را فرصتی برای اثرگذاری بیشتر و وا داشتن افراد به تلاش و تکاپوست دانست و گفت: امروز دنیا به دنبال رسیدن به مرجعیت علمی است و شماباید همدل باشید و کار تیمی بکنید تا در کشور نیز بتوانیم به این مرجعیت علمی دست پیدا کنیم.

وی خواستار تقویت المپیادهای علمی، ورزشی و فرهنگی شد و از حمایت وزارت بهداشت در برگزاری این المپیادها و نیز لزوم برگزاری آن ها در فواصلی نزدیک تر از یکبار در سال تاکید کرد و گفت: برگزاری المپیادها یکی از اقدامات برای با نشاط کردن دانشگاههاست.


انتهای پیام/
وی در پایان از معاونت آموزشی و دست اندکاران برگزاری این المپیاد قدردانی کرد و جوایز برگزیدگان المپیاد را به آنان اهدا کرد و با دانشجویان عکس یادگاری گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار