عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در انتقال آب به دریاچه ارومیه حوزه آب‌ریزی باید در الویت باشند.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط آب دریاچه ارومیه گفت: شرایط حال حاضر دریاچه ارومیه اورژانسی است که بریا احیای آن باید اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت را همزمان برنامه ریزی و انجام دهیم.

وی در خصوص برنامه ریزی کوتاه مدت گفت: انتقال آب از حوزه های آبریزی به این دریاچه میتواند از اقدامات تاثیرگذار برای بهبود شرایط این دریاچه باشد که بر روی آن مطالعات گسترده‌ایی صورت گرفته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای انتقال آب به دریاچه ارومیه حوزه آبریزی داخلی باید در الویت قرار گیرند و بحث‌هایی که هم اکنون در زمینه انتقال آب در کشورهای ارمنستان، گرجستان و... است نمی‌تواند در این زمینه راه گشا باشد.

قاضی پور افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم این دریاچه تا 30 درصد آب در خود داشت که علی‌رغم اختصاص منابع مالی مختلف هم اکنون میزان آب آن به 2درصد رسیده است.

وی درخصوص اثرات خشکسالی این دریاچه گفت: با خشک شدن این دریاچه زیستگاه حیوانات و پرندگان مهاجر به خطر افتاده علاوه بر آن کشاورزی این استان نیز رو به نابودی است.

قاضی پور در پایان خاطر نشان کرد: ما با طرح ارائه شده عدم کاشت در این منطقه مخالف هستیم و جایگزین آن طرح اصلاح کاشت را پیشنهاد می‌کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحسن
۱۰:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
1سدزیرزمینی بسازید2دریاچه ارومیه راگودبرداری کنید3سدهای بیشتری بسازیدوچاه های غیرمجازراباخاک پرکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
خشکسالی در همه جای کشور است شهرهای جنوبی ایران چندین سال زودتر از شمال غربی گرفتار خشکسالی وکمبود اب گردیده اند وبسیاری از دریاچه های وحتی رودخانه های انها خشک شده
آخرین اخبار