زاهدان؛

کاهش شدت طوفان در سیستان/884 نفر راهی بیمارستان شدند

کارشناس هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: شدت طوفان گرد و خاک در شمال استان نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته و سرعت فعلی باد در منطقه 35 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید 8 هزار متر گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ رضا رادمنش افزود: وزش باد همراه با گرد و خاک همچنان تا اواخر هفته در منطقه سیستان ادامه دارد اما از اواسط وقت امروز مجددا از شدت آن کاسته می شود.

وی ادامه داد: برای نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غلظت غبار و در برخی نقاط باد و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان در برخی نقاط رشد ابر و برای سواحل مه رقیق همراه با غبار محلی پیش بینی می شود.

**طوفان گرد و خاک 884 نفر را روانه مراکز درمانی کرد

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابی گفت: 884 نفر از مردم سیستان و بلوچستان بر اثر طوفان گرد و خاک در چند روز گذشته روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

غلامعلی رفعت افزود: این افراد به دلیل بیماری های تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از طوفان گرد و خاک از ساعت 8 صبح 17 مرداد تا امروز به بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به خشک شدن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده طوفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها بیماری های تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

رفعت تصریح کرد: با وجود تداوم طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان پایگاه های اورژانس در کنار مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.