همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع)، گردهمایی مداحان اهل بیت(ع) شهرستان آمل در مسجد المهدی(عج) آمل برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی با اشاره به سخنان آیت الله جوادی آملی در دیدار با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیان و کسانی که پشت تریبون قرار می گیرند این است محبت به اهل بیت معصومین(ع) را در میان مردم ترویج دهند.

وی تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا بدی ها تبدیل به خوبی ها شده و ارزش ها در جامعه حکفرما شود که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.

حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر این که اهل بیت معصومین(ع) باید به بهترین نحو ممکن به مردم شناسانده و معرفی شوند، گفت: کلام اهل بیت معصومین(ع) باید بدون برداشت سلیقه ای و شخصی به مردم منتقل شود که امری مهم و ضروری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل افزود: سخنران یا مداحی که پشت تریبون قرار می گیرد باید آگاهانه و براساس احادیث و آیات قرآنی سخنان خود را بیان کرده و از بیان امور حاشیه ای پرهیز کند.

وی با تاکید بر این که آموزش جامعه مداحان در دستور کار قرار گیرد، بیان داشت: فعالیت های جدیدی به منظور ترویج کیفیت و ساماندهی امور مداحان انجام شود که ثمرات بسیاری دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: مداحان در برنامه های خود دقت و توجه لازم را داشته تا به نحوی شایسته به مدح اهل بیت معصومین(ع) بپردازند و زمینه های ترویج دوستی و محبت اهل بیت معصومین(ع) با مردم را فراهم کنند.

رسول باقری، مدیر کانون مداحان شهرستان آمل با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) در مسیر ترویج دین مبین اسلام گام های ارزشمندی برداشته است که باید ادامه دهنده راه و روش والای این امام همام باشیم.

وی با بیان این که مداح از جایگاه ویژه و ارزنده ای برخوردار است، بیان داشت: تمام اعمال و رفتار مداحان باید محترمانه باشد و تلاش کنیم از نظر اخلاقی با صداقت، متانت و آگاهانه با مردم رفتار کنیم.

باقری با اشاره به این که فعالیت های مداحان نباید تنها متکی به ماه های رمضان، محرم و صفر باشد، تصریح کرد: مداحان باید تلاش کنند تا در طول ایام سال برنامه های ارزشمندی برگزار کرده و رویکرد آنان در مسیر معرفت افزایی در میان آحاد مردم و نسل جوان جامعه باشد.

مدیر کانون مداحان شهرستان آمل افزود: علاقمندان به مداحی باید در محضر اساتید خوب حضور پیدا کرده که پایه و اساس اصلی مداحی دانش است و باید با بهره گیری از آن کیفیت کار خود را بالا ببریم.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: مداحان ، شهرستان ، تلاش ، محبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.