حمایت از مادران شاغل شعار جهانی هفته تغذیه با شیر مادر است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر با اشاره به اینکه حمایت از مادران شاغل شعار جهانی هفته تغذیه با شیر مادر است، گفت: آموزش به مادران از دوران بارداری آغاز می شود و بعد از زایمان هم آموزش های لازم به افراد داده می شود.

اعرابی هدف از برگزاری این همایش ار ترویج تغذیه با شیر مادر بیان کرد و افزود: مادران شاغلی که زایمان کردند باید حمایت های بیشتری از آنان به منظور شیردهی و پاس شیر انجام شود.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران واردات شیر خشک از طریق سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو انجام می شود.

اعرابی ایجاد مکان های مناسب برای مادران شیرده را ضروری دانست، افزود: در حال آگاهی رسانی به متولیان این مکان ها هستیم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم مکان های مناسبی برای ترویج تغذیه با شیر مادر داشته باشیم.

فوق تخصص زنان هم در این همایش گفت: در مرحله اول ارتباط مادر و جنین بعد از قطع شدن بند ناف تغذیه نوزاد با شیر مادر است و ارتباط عاطفی میان مادر و فرزند برقرار می شود.

دکتر نظری افزود: مکیدن سینه مادر موجب ترشح هورمون در بدن مادر شده و به کاهش خونریزی، جمع شدن رحم مادر و از بارداری های ناخواسته جلوگیری می کند.

این فوق تخصص زنان با اشاره به اینکه شیر مادر نیازهای غذایی کودک را برآورده می کند، افزود: تغذیه با شیر مادر در افزایش سیستم ایمنی بدن نوزاد موثر است و از عفونت ها هم جلوگیری می کند.

یک متخصص کودکان هم در گفتگو با ما گفت: افرادی که از شیر مادر استفاده می کننددر بزرگسالی به بیماری هایی مانند چاقی، کلسترول خون و فشار خوان کمتر مبتلا می شوند.

دکتر سهیلا حکم آبادی افزود: تغذیه با شیر مادر به مادر حس آرامش می دهد و به کاهش وزن مادر بعد از زایمان کمک می کند.

وی یادآور شد: تغذیه با شیر مادر برای نوزاد از اسهال، عفونت های ویروسی و در بزرگسالی از بیماری هایی مانند دیابت جلوگیری می کند.

این متخصص کودکان تصریح کرد: مادران تا 4 ماهگی تنها = از شیر خود و تا 2 سالگی به همراه غذاهای کمکی برای نوزادان خود استفاده کنند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: شیر ، تغذیه ، مادر ، ترویج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.