با توسعه پروژه Spartan کشور استرالیا خود را در جمله کشورهایی قرار داد که دارای فناوری فضایی می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ تعداد کشورهایی که جزء باشگاه فضایی هستند کم است، اما به لطف پیشرفت مداوم تکنولوژی که کمک بزرگی هم در کاهش هزینه های مالی و تجهیزاتی می کند، تعداد کشورهای دارای صنعت فضایی رو به رشد است.


بنابر خبرهای رسیده کشوری که می تواند به باشگاه فضایی ها بپیوندد، ، استرالیا است؛ اما این در حالی است که اگر دانشگاه کویین لند (UK)  و Heliaq Advanced Engineering در مسیری که لازم است قرار بگیرند.

این دو دانشگاه در حال تیم سازی هایی برای کار روی پروژه ای هستند که می تواند سامانه ای را به وزن 50 تا 500 کیلوگرم وارد مدارهای فضایی نماید.

این پروژه که Spartan نام دارد، پروژه ای است که در سه مرحله برنامه ریزی های لازم روی آن صورت گرفته است  و علاقه زیادی پشتیبان آن است تا بتواند وارد مدار فضایی شود.

مرحله اول شامل موشک های تقویت کننده با قابلیت استفاده مجدد است که Austral Launch Vehicle (ALV) نام دارد. این سامانه می تواند در حالت عمودی در ارتفاع 25 کیلومتری، با سرعت 5 ماخ  موشک های فضایی را با خود حمل نماید.

مرحله دوم به وسیله سوخت های هیدروژنی عمل می کند و می تواند Spartan را با سرعت شتاب 10 ماخ در مسیر پایگاه حرکت کند. و این باعث می شود تا سومین مرحله که آخرین مرحله نیز می باشد، Spartan با استفاده از نیروی راکت در ارتفاع 40 کیلومتری قرار گیرد و زمانی می تواند به زمین بازگردد که به این ارتفاع برسد

گزارش ها حاکی از این است که تیمی که روی این پروژه کار می کنند، در حال توسعه ALV با مقیاس کوچکتری هستند و انتظار می رود این پرواز با هواپیمایی که طول بال های آن حدود 3 متر است در پایان سال انجام گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار