انسان‌های سوخته شهر باستانی پمپی دوباره زنده می‌شوند+ تصاویر

وجود پوششی از جنس گچ بر روی اجساد سوخته از فوران آتشفشانی در شهر باستانی پمپی ایتالیا باستان شناسان را وادار به انجام یک ماجراجویی بسیار دلهره آور و با درصد شکست بالا برای شناسایی راز و رمز آن‌ها کرده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران رشته باستان شناسی در شهر باستانی پمپی در کشور ایتالیا با یک روش منحصر به فرد مشغول احیاء و بازسازی انسان های مدفون شده زیر گدازه‌های آتش فشانی هستند.


گفتنی است؛ وقوع یک آتش فشان بسیار گسترده در حدود 1900 سال پیش باعث نابودی کامل این شهر و مدفون و کشته شدن تمامی اهالی آن شده است.


بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان باستان شناسی در سایت حفاری مشغول آماده کردن یک نمایشگاه به نام pompeii برای نمایش دادن حوادثی است که بر سر این مردم گذشته است.


بر اساس تحقیقات فوران آتشفشان، حرکت گدازه‌ها و تجمع انبوه خاکستر برای مدت حدود 18 ساعت ادامه داشته است.


کارشناسان حال در صدد هستند تا گچ پوشیده شده روی بقایای اجساد را که تنها راه حل باستان شناسان یابنده این این مکان در قرن 18 میلادی بوده است را توسط تزریق هوا از آن‌ها جدا کنند.


کارشناسان امیدوار هستند، با دستیابی به بدنه اصلی اجساد بتوانند تحقیقات بیشتری بر روی ظاهر آن‌ها، ژنتیک و حتی لباس‌های آن‌ها انجام دهند.







انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار