روبات مار ماهی ناسا در جستجوی بیگانه‌ها + تصاویر

در آینده نزدیک روبات تکمیل شده ناسا به شکل مارماهی برای کاوش در اقیانوس‌های موجود در سایر سیارات و قمرها راهی فضا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان فضایی ناسا اعلام کرده است فاز جدیدی از طرح ساخت روبات به شکل ماهی برای کاوش در اقیانوس قمر فضایی اروپا را در مرحله اجرا دارد. 

روبات مار ماهی ناسا در جستجوی بیگانه‌ها + تصاویر

گفتنی است؛ قمر فضایی اروپا بزرگترین قمر سیاره مشتری در منظومه شمسی است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، هدف از ارسال این نوع منحصر بفرد از سفینه فضایی به شکل زیر دریایی جستجو برای یافت نشانه‌هایی از حیات در سایر سیارات منظومه شمسی است. 

روبات مار ماهی ناسا در جستجوی بیگانه‌ها + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان تخمین می‌زنند که اقیانوس موجود در قمر اروپا تا حدود 100 کیلومتر می‌تواند عمق داشته باشد. 

وجود مخلوطی از گازهای H2 وO2 به عنوان سوخت در بدنه این زیر دریایی و اشتغال آن باعث شبیه سازی حرکت مارپیچی روبات مانند یک مارماهی و توانایی حرکت آن در اعماق اقیانوس خواهد شد. 

دانشمندان امیدوار هستند از این طرح جهت ساخت و توسعه دیگر سفینه‌هایی فضایی در محیط هایی که نمی‌توان از انرژی خورشیدی جهت شارژ پنل‌ها و باتری‌های خورشیدی بهره برد در آینده استفاده شود. 

کارشناسان حتی در نظر دارند در آینده از مواد شیمیایی و گازهای موجود در سایر سیارات جهت تامین سوخت موشک‌های فضایی جستجوگر استفاده کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار