سازمان ملل از افزایش نرخ مرگ و میر کودکان فلسطینی در باریکه غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از غزه، سازمان امدادرسانی و اشتغال فلسطینیان (آنروا)  در گزارشی اعلام کرد میزان مرگ و میر کودکان فلسطینی ساکن غزه در 50 سال گذشته بی سابقه است.
براساس این گزارش، مسئولان آنروا اعلام کردند: "ادامه یافتن محاصره اسرائیل بر باریکه غزه عامل این پدیده است."
بر اساس آمارهای موجود، از هر 1000 نوزادی که در سال 1960 در غزه به دنیا می آمدند، 127 مورد در سن زیر یک سالگی جان می باختند. این میزان در سال 2008 به 202 مورد از 1000 نوزاد رسید. 
این در حالی است که نتایج جدیدترین آمارگیری سازمان ملل که هر پنج سال یک بار صورت می گیرد، نشان می دهد در سال 2013، 224 مورد از نوزادان به سن یک سالگی نمی رسند.
گزارش اخیر آنروا همچنین نشان می دهد: شمار نوزادان غزه ای که در سال 2008، پیش از یک ماهگی از دنیا رفته اند، 12 مورد از 1000 تولد و در سال 2013، 203 مورد در 1000 تولد ثبت شده است.
آکی هیرو سیتا، رئیس برنامه بهداشت آنروا در بیانیه خود تاکید کرد: میزان مرگ و میر کودکان یکی از روشن ترین شاخص های بهداشت مردم یک منطقه به شمار می آید.
این مقام سازمان ملل با اشاره به رشد غیر عادی میزان مرگ و میر کودکان غزه، تاکید کرد: افزایش این شاخص در یک منطقه به طور عادی رخ نمی دهد و نمونه چنین نرخی از مرگ و میر کودکان تنها در برخی کشورهای آفریقایی و به دنبال شیوع ایدز رخ داده است.
وی ضمن دشوار خواندن تشخیص علل دقیق مرگ نوزادان غزه، از احتمال این که مرگ روزافزون کودکان فلسطینی غزه بخشی از یک پدیده گسترده تر باشد، ابراز نگرانی کرد.
دکتر سیتا خاطر نشان کرد: آنروا از پیامدهای ناگواری که محاصره غزه می تواند در بلند مدت بر زیرساخت های بهداشتی، تامین دارو و تجهیزات پزشکی این منطقه به جا بگذارد، شدیدا نگران است.
گزارش اخیر آنروا در حالی ارائه می شود که سازمان ملل و نهادهای غیر دولتی بشردوستانه همواره در خصوص وخامت وضع کودکان غزه هشدار می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار