گودرزی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

مطالبات مردمی تا پایان سال پرداخت می شود

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به پرداخت بدهی شهرداری به املاک گفت: مطالبات مردم تا پایان سال پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت الله گودرزی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وضعیت مطالبات مردمی اظهار کرد: مطالبات مردمی تا پایان سال انجام می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه شهرداری در خصوص اوراق مشارکت گفت: یک هزار میلیارد تومان اوراق و یک هزار میلیارد تومان سکوک در شورای شهر به تصویب رسیده و از طریق بانک شهر در بحث مترو خرج خواهد شد.

گودرزی با اشاره به برنامه پنج ساله شهرداری تهران که از سال گذشته اولین برنامه آن اجرا شده تصریح کرد:102 هزار میلیارد تومان در سقف اعتبارات این معاونت پیش بینی شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال 17 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران است، یادآور شد: 10 درصد نقدینگی سال گذشته نیز به بودجه امسال منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی شهرداری با پنج درصد کاهش مواجه است،گفت: تا به امروز برنامه های ماموریتی شرکت ها و مناطق در حال انجام و همچنین از سال 85 حساب های تلفیقی در شهرداری انجام شده است.

گودرزی ادامه داد: حساب های تلفیقی سال 91 در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تفریق بودجه شهرداری سال 93 در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حقوق و مزایا و نگهداشت شهر یک امر اجتناب ناپذیر شهرداری تهران محسوب می شود،تصریح کرد: مترو جزو اولویت های اصلی شهرداری تهران است و با یک برنامه زمان بندی منظم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خط 7 مترو تا پایان سال افتتاح می شود، تاکید کرد: خط 6 مترو جزو پروژه های مهم شهرداری است و تا پایان سال 95 افتتاح می شود.

 معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امسال نقدینگی شهرداری با 5 درصد کاهش مواجه است گفت: تا به امروز برنامه های ماموریتی شرکت‌ها و مناطق در حال انجام و از سال 85 حساب‌های تلفیقی در شهرداری انجام شده است.

گودرزی ادامه داد: حساب های تلفیقی سال 91 در  دستور کار شهرداری قرار گرفته و تفریغ بودجه شهرداری سال 93 نیز در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حقوق و مزایا و همچنین نگهداشت شهر یک امر اجتناب ناپذیری در شهرداری تهران محسوب می شود، تصریح کرد: مترو جزو اولویت‌های اصلی شهرداری است که با یک برنامه‌ منظم در حال انجام است.


وی با بیان اینکه خط 7 مترو تا پایان امسال افتتاح می شود تاکید کرد: خط 6 مترو یکی از پروژه‌های مهم شهرداری محسوب می‌شود و تا پایان سال 95 افتتاح می شود.

گودرزی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی پیمانکاران از چهار ماه پیش در شهرداری تهران آغاز شده است، افزود: بدهی املاک از طریق سازمان املاک و پرداخت بدهی پیمانکاران از طریق شهرداری تا پایان سال انجام می شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه بصورت هفتگی 10 تا 15 میلیارد تومان بدهی توسط سازمان املاک به بدهکاران پرداخت می‌شود، اضافه کرد: تا پایان امسال 800 میلیارد تومان برای  مطالبات پیمانکاران در نظر گرفته شده و بصورت نقدی و غیر نقدی به آنها پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به بدهی شهرداری به ارگان‌های دولتی تا پایان سال 93 یادآور شد : مبلغ 500 میلیارد تومان بدهی شهرداری به بیمه تامین اجتماعی است، که تا پایان بهمن‌ماه   امسال بصورت نقدی  و غیر نقدی پرداخت خواهد شد.

گودرزی با تاکید براینکه طلب شهرداری از دولت از سال 87 تا 93 پنج هزار و 375 میلیارد تومان است، گفت: از این میزان چهار هزار و 816 میلیارد تومان در حوزه ی حمل و نقل بوده که هزار و 713 میلیارد تومان آن پرداخت شده و سه هزار و 103 میلیارد تومان آن باقی مانده است و همچنین در خصوص تخفیفات بافت فرسوده 404 میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری است.

وی در پایان با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در کشورمان و همکاری آنها با مدیریت شهری تصریح کرد:آنها در هفت محور ساخت مجتمع های دروازه شهر ،شرکت های حمل و نقل ،هتل ها و مراکز تفریحی ،فناوری اطلاعات ،تجارت جهانی،حوزه محیط زیست و خدمات شهری و همچنین کار و فعالیت سرمایه گذاری خواهند کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.