به گزارش خبرنگار
حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دبیر اظهار داشت: در جلسهای که صبح امروز در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری و مطابقت آن با برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران بحث و بررسی شد.
وی افزود: در این جلسه نظرات کمیسیونهای دیگر نیز بررسی شد. کمیسیون سلامت و خدمات شهری ابهاماتی را درباره ساز و کار اجرایی کردن این لایحه مطرح کرده و پیشنهاد کرده این طرح برای دو سال به صورت پایلوت در برخی از تونلها اجرا شود.
به گفته دبیر، کمیسیونهای دیگر نیز نگرانیهایی در خصوص ساز و کار اجرای این لایحه دارند و به نظر میرسد شهرداری تهران برای اجرا ساز و کاری دارد که باعث افزایش حجم ترافیک تونلها و خیابانها نخواهد داشت. این روش با کمک دوربینهای کنترل ترافیک قابل اجرا است.
وی در خصوص نظر کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کننده این لایحه، توضیح داد: نظر کمیسیون برنامه و بودجه نیز این است که تونلها باید اولویت بندی شوند و درآمد حاصله از عوارض حتماً برای توسعه مترو در شهر تهران هزینه شود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به عارضهای که تردد خودروها برای شهر تهران ایجاد می کنند، خاطر نشان کرد: دریافت عوارض تردد از تونلها و یا پلهایی که مسیر جایگزین دارند، منطقی است اما این عوارض باید رقمی منطقی داشته باشد و به توسعه مترو و حمل و نقل عمومی سرعت بدهد.
انتهای پیام/