پیامبر رحمت رسالت رسانه‌های مقاوم است

هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با حضور مدیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در نشست خبری هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی امروز یکشنبه 18 مرداد در سالن اجلاس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان مدیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در نشست گفت: در آستانه برگزاری هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی هستیم. 

هر سال این اجلاس به شکل مجمع عمومی برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی را به همراه دارد اما امسال این اجلاس زمانی برگزار می‌شود که حوادث مهمی در منطقه در حال وقوع است.

موضوع اول مورد بحث اسلام‌هراسی و مشوح کردن چهره اسلام و توهین به پیامبر در برنامه‌های رسانه‌های غربی و معاند بوده و تلاش همگان برای ارائه چهره‌ای خشن از اسلام و مسلمین بوده است ازطرفی همه استکبار جهانی بسیج شده‌اند که همزمان با حوادثی در منطقه اتفاق افتاده از ظالم حمایت کرده و آن را  بر علیه مظلوم استفاده کنند. نمونه بازر این مسئله جنگ یمن است که همه رسانه‌ها جمع شدند تا واقعیت تلخ آن را برخلاف آنچه هست به تصویر بکشند. در این اجلاس همه اصحاب مقاومت جمع شدند و جبهه‌ای را تشکیل دادند که واقعیت را نمایش دهند. 

شعار امسال اجلاس: پیامبر رحمت، رسالت رسانه‌های مقاومت خواهد بود، این شعار با تاکید بر معرفی چهره رحمانی اسلام توسط رسانه‌ها به دنیا خواهد بود.

کریمیان در ادامه برنامه‌های اجلاس را این گونه عنوان کرد: شرکت کنندگان در این اجلاس شامل 5 گروه هستند.

گروه اول: اعضا و مدیران شبکه‌ها که عضو اتحادیه هستند رادیو 200 عضو از 30 کشور جهان دارد.

گروه دوم: شرکت کنندگان در بازار فیلم اسلامی ششمین دوره بازار فیلم اسلامی با مشارکت بیش از صد موسسه رسانه‌ای در غرفه‌های بازار برگزار می‌شود.

برنامه سوم: حضور خانواد‌ه‌های شهدای عضو اتحادیه و گرامیداشت و تکریم فداکاری‌ها این خانواده‌ها.

سال گذشته 9 نفر از بهترین خبرنگاران عضو رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در میدان‌های نبرد سوریه، عراق، فلسطین، یمن و لبنان به شهادت رسیدند که امسال خانواده این 9 نفر شهید در اجلاس حضور خواهند داشت.

برنامه چهارم: حضور هیئت‌های رسمی از بعضی کشورها، در این برنامه میزبان معاون رئیس جمهور یکی از کشورها و بعضی از هیئت‌های رسمی برخی کشورها خواهیم بود.

برنامه پنجم: مدیران سایت‌های موفق و اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: مجمع عمومی اتحادیه به مدت سه روز از 24 تا 27 مرداد برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده است که یکی از آنها برگزاری ششمین بازار فیلم اسلامی است. بازار مرکزی برای عرضه محصولات پاک در دنیا و مقدمه‌ای برای حضور در بازارهای بزرگ دنیا امسال بیش از 90 شرکت کننده داریم که نسبت به سال گذشته از نظر کمی کاهش اما از لحاظ کیفی وضعیت بهبود خواهد یافت.

برنامه‌ بعدی برگزاری پنجمین نمایشگاه فناوری رسانه است. این نمایشگاه آخرین تحولات فنی و تجهیزاتی رسانه با نگاه بومی سازی و سبک‌سازی تجهیزات رسانه‌ای که امسال با اقدامات خوبی مواجه شده را ارائه می‌دهد.

مورد بعد ششمین جشنواره اتحاد است که هر سال برای ایجاد رقابت سالم بین رادیو و تلویزیونهای اسلامی برای تولیدات فاخر برگزار می‌شود. بیش از 600 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و کار داوری پایان یافته و در روز آخر (مراسم اختتامیه) به آثار برگزیده جوایزی ارزنده اعطا می‌شود.

برنامه بعد افتتاح رسمی خبرگزاری unews (اتحاد نیوز) است این خبرگزاری مرکز تبادل خبرهای رادیو و تلویزیونهای اسلامی است در حدود هشت ماه از راه‌اندازی آزمایشی این خبرگزاری می‌گذرد و در روز اول این اجلاس به صورت رسمی افتتاح می‌شود. unews اولین خبرگزاری تصویری است که به این شکل کار می‌کند تا به حال بیش از هشت هزار خبر دریافت کرده و این در نوع خود یک رکورد جهانی محسوب می‌شود.

اقدام بعدی روی نمایی از نشان «حلال مدیا» است سال گذشته وعده دادیم که در تلاش برای ارائه یک برند حلال برای محصولات سینمایی و تلویزیونی هستیم امسال مقدمات این امر فراهم شده و از نشان «حلال مدیا» رونمایی خواهد شد. شعار این نشان «تولید پاک رسانه پاک و نسل پاک» است.

برنامه بعدی رونمایی از کتب آموزشی است که امسال از اولین دوره آن رونمایی می‌شود که در بحث تربیت نیروی اسلامی کار ارزشمندی است و همچنین برگزاری کمیسیون‌های تخصصی چهارگانه رادیو و تلویزیون و فضای مجازی نیز در دستور کار است.

کریمیان خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه گزارشی از فعالیتهای اتحادیه و مسئولین کشور و همچنین افتتاح خبرگزاری unews افتتاح ششمین بازار فیلم اسلامی به دست مسئولین و مدیر شبکه‌ها و پنجمین فناوری رسانه برگزار می‌شود.

در اختتامیه مراسم تجلیل از خانواده شهدای رسانه که در یک گذشته عضو اتحادیه بودند و همچنین تجلیل از فیلم‌ساز برجسته جهان اسلام و اعطای جایزه ویژه به او را برگزار می کنیم به علاوه معرفی برگزیدگان جشنواره اتحادیه را نیز خواهیم داشت.

برنامه‌های دیگری که در مراسم اختتامیه برگزار می‌شوند عبارتند از تجلیل از یکی از برترین‌های رسانه مقاومت نمونه که در یک سال گذشته جز رسانه‌های عضو اتحادیه بودند و تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و در نهایت معرفی غرفه نمونه بازار فیلم نمونه و سخنرانی رئیس سازمان صدا و سیما را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کریمیان بیان کرد: در برنامه‌های محتوایی سه موضوع داریم:
 1- موضوع سیاسی: تحلیل وضعیت جهان و منطقه (موضوع جنگ نیابتی و عوامل و تشدید آن)
2- برنامه‌های تخصصی رسانه: امسال دو برنامه داریم که یکی مدیریت رسانه در بحران است که به صورت کارگاهی ارائه می‌شود و دومی تلویزیون تعاملی، که در آن به رسانه‌های مجازی توجه می‌شود.

3- برنامه‌های داخلی اتحادیه: پذیرش طرح آیین‌نامه جدید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ویژگی بارز ششمین دوره بازار فیلم اسلامی تمرکز بیشتر روی عرضه و فروش فیلمهای ایرانی است که مورد استقبال غرفه‌داران ایرانی قرار خواهد گرفت نزدیک به 700 اثر جدید که تولید جمهوری اسلامی است که در قالب فیلم‌های سینمایی، سریال، مستند و انیمیشن از 30 کشور و 30 شرکت فاخر از ایران به عرضه و نمایش گذاشته خواهد شد.

گفتنی است؛ در این نشست ناصر اخضر قائم مقام دبیر کل اتحادیه در لبنان، مهندس هاشمی مسئول نمایشگاه فناوری رسانه، آقای انوشه دبیر بازار فیلم اسلامی و آقای شعبانی دبیر جشنواره حضور داشتند و سوالات خبرنگاران را پاسخ دادند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.