نوری مالکی در افتتاح نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه/3

امت اسلامی نیازمند حمایت رسانه‌ای است

می‌خواهیم پیام وحدت‌بخش عدالت اسلامی را به تمام جهان برسانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و حزب الدعوه اسلامی عراق در هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی گفت: از ابتکاراتی که تا کنون در این اجلاس شاهد بوده‌ایم می‌توان به تلویزیون‌هایی که در سطح جهان اسلام وجود دارند اشاره کنیم اگر این تلویزیون‌ها وجود نداشتند ما شاهد پیشرفت جهان اسلام نبودیم امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: افتتاح نمایشگاه فیلم و تجهیزات و بازارهای اسلامی نمایانگر این است که شما گام‌های خوبی را برداشته‌اید. هر کدام از شما نماینده رسانه‌های کشور خود هستید که همواره به ارزش‌های اسلامی پایبند هستند همچنین پیام‌رسانی شما ایجاب می‌کند که هر روز به دنبال راه‌کارهای سریع و جدیدی باشید و بتوانید پیام اسلام را به همه جهان برسانید البته در این مسیر و راه‌های مختلف (تبلیغات گمراه کننده استکبار جهانی و هر گونه سلطه) که در رسانه نقش مهمی دارند می‌توانید به این اهداف برسید.

وی تصریح کرد: اگر تلاش ما نبود استکبار جهانی می‌توانست پیشرفت کند خدا را شکر که ما در برابر دشمن می‌ایستیم و کسانی که در کنار دشمن هستند مزدور بوده و پایبند کشورشان نیستند.

نوری مالکی بیان کرد: شما در این اجلاس به دنبال راه‌کارهایی باشید که ارتباطات ما در کشورهای اسلامی بیشتر کند امیدوارم با وحدت کلمه در رسانه نقش موثری در رساندن پیام عزیزانمان در جبهه مقاومت داشته باشید.

وی افزود: از این مسئله انسجام و ایجاد رویه واحد است و آن هم از لحاظ کمی و کیفی که بتوانیم در برابر گروه‌های تکفیری که نشات گرفته از وهابیت هستند بایستیم و کشورمان را از گمراهی نجات بدهیم باید بدانیم رسانه‌های مختلفی در دنیا در راستای اهداف صهیونیست‌ها عمل می‌کنند و ناوگان گسترده‌ای دارند و هدف ترویج و تبلیغ تروریسم، فساد اخلاقی و از بین‌ بردن سلیقه‌های انسان‌هاست. ما با اولویت قرار دادن مقابله با این حرکت‌ها به اعتقادات خودمان پایبند هستیم.

مالکی افزود: عزیزان شما امروز شاهد ریخته شدن خون انسان‌ها در کشورهای اسلامی هستید اما شما با تبلیغ صحیح و با داشتن فعالیت درست رسانه ای می‌توانید با هر گونه توطئه در کشورهای اسلامی مقابله کرده و دشمن از غیر دشمن تشخیص دهید.

وی گفت: باید بدانیم که امت اسلامی نیاز به مقاومت دارد و این جبهه نیز نیازمند حمایت رسانه‌ای است همه می‌دانند که در منطقه سعودی‌ها و وهابی‌ها آتش نفاق بین شیعه و سنی را روشن کردند بنابراین شما نقش مهمی در میدان تبلیغاتی و رسانه‌ای دارید.

نوری مالکی افزود: مسئله دوم در رسانه تعهد به ارزش‌های دینی و اخلاقی در انتشار خبر  و الگو قرار دادن پیامبر در زندگی فردی و اجتماعی است مسئله اخبار و خبر مربوطه به آن باید مورد دقت و توجه ما و شما قرار بگیرد و باید تلاش کنیم راهکارهایی را ارائه بدهیم که نتایج مهم و موثری را در پی داشته باشد.

وی عنوان کرد: ما نباید فعالیت بخش رسانه ای را به یک طبقه خاص محدود کنیم بلکه هر مسلمانی وظیفه دارد در این زمینه حضور داشته باشد و ما نیز با سرمایه‌گذاری‌های مناسب و ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای می‌توانیم دین خود را ادا کنیم این مسئله تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه تک تک افراد نسبت به رسانه احساس مسئولیت داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه کسانی که به برادران عراقی خودشان کمک کردند چه از اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی و چه جمهوری اسلامی حامی فعالیت‌های اتحادیه بوده و همچنین شخص مقام معظم رهبری که با عنایت خودشان ما را مورد لطف قرار داده‌اند که جبهه مقاومت خودمان را تقویت کنیم تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار