آبادان؛

صنعت گردشگری عامل پیشرفت و توسعه درمنطقه آزاد اروند

آبادان و خرمشهر با وجود پتانسیل های بالای خود می توانند به یک قطب گردشگری مهم و فعال در منطقه تبدیل شوند.

صنعت گردشگری عامل پیشرفت و توسعه درمنطقه آزاد اروندبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ دومین نشست کارگروه گردشگری که با حضور مسئولان دستگاه‌ها و نمایندگان آنها در محل سالن همایش‌های هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، مقرر شد همایش سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد زیرساخت‌های جذب گردشگری در آبادان برگزار شود.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص گفت: آبادان و خرمشهر با وجود پتانسیل های بالای خود می توانند به یک قطب گردشگری مهم و فعال در منطقه تبدیل شوند و ما از نخبگان و فعالان این عرصه انتظار داریم که در این زمینه همیاری کنند.

مهدی اسدیان با بیان اینکه تبلیغات و برگزاری همایش می‌تواند تاثیرگذارباشد، افزود: برای قرار گرفتن در مسیر توسعه در حوزه گردشگری باید همه دستگاه های ذی ربط در منطقه هماهنگ و همگام با هم حرکت کنند.

وی افزود: درحال حاضردرخواست‌های زیادی ازسوی بخش خصوصی برای فعالیت در رودخانه‌ها وجود دارد که در این خصوص لازم است دستگاه های دیگرهمچون ادارات بنادرودریانوردی درچارچوب توسعه گردشگری و توسعه آن اقدام کنند و چنانچه مشکلاتی نیز باشد با همکاری این سازمان آنها را برطرف نماید.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند استفاده از سرمایه‌گذاران این منطقه را ازاصلی ترین اقدامات توسعه بخش گردشگری دانست.

مهدی اسدیان افزود: باید کمیته برنامه‌ریزی تشکیل شود؛ موارد مهم باید مشخص و جلسات به صورت مستمر برگزار شود.

وی نگاه علمی و تخصصی به صنعت گردشگری را یک ضرورت دانست و گفت: برای صنعت گردشگری باید به صورت عملیاتی گام برداشته شود.

هدی شریفی، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیزباحضور در این جلسه بیان کرد: یکی از دلایل تشکیل کارگروه گردشگری منطقه آزاد اروند، اجرا نشدن برنامه‌های گردشگری توسط یک دستگاه بود، زیرا برای اجرای طرح‌‌های عظیم گردشگری باید به صورت گروهی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.