کرمان؛

دعوت از 1200 شرکت در جشنواره هفته فرهنگی کرمان

دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان ، گفت: برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره هفته فرهنگی کرمان برنامه های ویژه ای طراحی و از 1200 شرکت برای شرکت در نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری، بعد با اشاره به اینکه تلاش شده در جشنواره هفته فرهنگی کرمان در تهران 13 سمینار و همایش با موضوعات مختلف به منظور معرفی ظرفیت های استان کرمان برگزار شود، گفت: انتقال مجسمه های تاریخی جیرفت به تهران انجام می شود و بعد از جشنواره این تندیس ها در پارک ها و میادین شهر تهران نصب خواهند شد.

یاسر سلیمانی افزود: با توجه به نگاه مدیریتی استان که یک نگاه اقتصادی است یکهزار و 200 شرکت و 100 سفیر و اقتصاددان از سایر کشورها دعوت شده اند که فرصتی برای جذب سرمایه گذار است.

وی با اشاره به اینکه 28 کمیته و کارگروه برای برگزاری جشنواره و هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران تشکل شده است ، یادآور شد: در این جشنواره با توجه به ظرفیت های جنوب کرمان سعی شده تمام برنامه های جنوب و شمال از هم تفکیک شده و نمایشگاه های آنها هم از یکدیگر جداست که فرصت خوبی برای معرفی استان است.

دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان با تاکید براینکه تمدن هلیل مهترین بحث در حوزه تاریخ شناسی است، خاطر نشان کرد: امروز این جشنواره و سمینار تمدن هلیل فرصتی است برای شناسایی این تمدن کهن و در ادامه آن رونق صنعت گردشگری در منطقه که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

سلیمانی گفت: هفته فرهنگی کرمان از قالب یک هفته فرهنگی خارج شده و قرار است به همه حوزه ها از جمله ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه ها بپردازیم. قسمت عمده ای از کار ما تقریبا اقتصادی است.

وی از سمینار بم و زلزله، شب شعر و اهل قلم و رسانه ، بحث تمدن اَرَتَ و سمینار تخصصی به عنوان مهمترین برنامه های جشنواره یاد کرد و افزود: از ساعت 9 صبح تا 12 شروع به کار جشنواره است و برای بعد از ظهرها برنامه های ویژه ای از جمله تئاتر و موسیقی که از مهم ترین برنامه های بعد ازظهرها می باشد، برگزار می شود.

دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان یکی از اقدمات مهم دبیرخانه را پوشش های رسانه ای هفته فرهنگی کرمان خواند و یادآور شد: چندین شبکه سراسری از جمله شبکه جام جم، اقتصاد، شما، خبر، مستند و شبکه استانی و رادیو جوان، اقتصاد، ایران و گفتگو در طول برگزاری این هفته در قالب های مختلف همچون خبر، مستند، زیرنویس و ... به پوشش رسانه ای آن خواهند پرداخت.

سلیمانی با اشاره به اینکه 650 نفر عوامل اجرایی و مهمان در این هفته در پایتخت اسکان داده می شوند افزود :پایتخت ایران از 16 الی 23 مرداد ماه در برج میلاد میزبان این جشنواره خواهد بود

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.