رشت؛

توسعه طبیعت گردی از طریق انجام تعهدات جایکا

توسعه طبیعت گردی از طریق انجام تعهدات جایکا موجب رونق صنعت گردشگری گیلان می شود

به گزارشگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رشت؛ مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در نشست کمیته طبیعت گردی استان با حضور نمایندگان گروه جایکا که با هدف بررسی فعالیت های انجام شده صورت گرفت گفت: مطالعات گروه کاری جایکا در خصوص تالاب بین المللی انزلی مهم ترین دستاورد برای توسعه طبیعت گردی گیلان خواهد بود.

رضا علیزاده روند فعالیت گروه همکاری‌های جایکا ژاپن رامثبت ارزیابی کرد و افزود: جایکا در سال‌های اخیر گام های مطالعاتی را به انجام رسانده و هم اکنون اقدام به اجرای برنامه های حوزه گردشگری کرده است.

وی هدف گذاری تعیین شده در زمینه جذب گردشگران در افق 1404 را از اولویت های این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: برای جذب گردشگران خارجی و ورود به بازار بین المللی گردشگری، باید موضوعی تر و دقیق تر برنامه ریزی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: اگر پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در کنار پروژه ملی احیای تالاب انزلی به اهداف تعیین شده دست یابد ، هریک از آبراه های تالاب انزلی می تواند موقعیتی برای جلب گردشگر و حتی فضایی مطمئن برای ورزش های آبی باشد.علیزاده بااشاره به انتخاب روستاهای اطراف تالاب بعنوان اکوتوریسم جایگزین گفت: تورهای آزمایشی متعددی به روستاهای هدف هدایت شد تا از طریق آموزش نیروی انسانی،بهره برداری مستقیم از تالاب به بهره برداری غیرمستقیم و درآمدزا مبدل شود.

تالاب انزلی در کنوانسیون بین المللی رامسر بعنوان تالاب بین المللی به ثبت رسیده و به لحاظ تنوع و تعداد پذیرش گونه های پرندگان، بعنوان جایگاه زمستان گذرانی ، تابستان گذرانی و محل جوجه گذاری پرندگان مهاجر، درخور توجه است.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.