جذب گردشگر در ایران یک دهم ترکیه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به نقش و جایگاه گردشگری در توسعه کشورهای جهان گفت: نگاه دقیق و منطقی به گردشگری موجب تحول در اقتصاد و اشغال کشور خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ احد جاودانی با تاکید به لزوم توجه به اقتصاد گردشگری، اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا صنعت گردشگری به عنوان یک پدیده اثر گذار به ویژه در اقتصاد در هزاره سوم شناخته می شود که جایگاه سوم را بعد از نفت و صنعت خودرو به خود اختصاص داده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سالهای گذشته اقدامات موثری در روند توسعه صنعت گردشگری در کشور انجام نگرفته است گفت: جذب گردشگری در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه همچون ترکیه یک دهم و یا یک پنجم امارات متحده عربی و عربستان است.

جاودانی این جایگاه را با توجه به ظرفیت های تاریخی و طبیعی و فرهنگی کشور قابل قبول ندانست و گفت: متاسفانه در گذشته علی رغم قابلیت های موجود کشور در جذب گردشگر و نقش اثر گذار صنعت گردشگر بر توسعه اقتصادی و اشغالزایی کم کار بوده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه با ابراز خشنودی از اقدامات خوبی که اخیرا برای توسعه صنعت گردشگری آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد با تنوع بخشی در ارائه خدمات فرهنگی و تفریحی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی تلاش شود.

وی ادامه داد: باید علاوه بر سرمایه گذاری و برنامه ریزی لازم در این راستا، با فراهم کردن بسترهای مورد نیاز گامهای موثری برای ارتقای صنعت گردشگری برداریم.

جاودانی همچنین با اشاره به نقش و تاثیر گذاری رسانه در جامعه گفت : آموزش در حوزه گردشگری یکی از مهمترین موضوعات در جذب گردشگر است که باید از ظرفیت رسانه های بهره گرفت تا همراه با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی لازم نیز در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دست اندرکاران بخش گردشگری و گردشگر انجام پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بااشاره به دو موهبت خدادادی دریا و جنگل در استان افزود: ۳۷ درصد گردشگری در دنیا را گردشگران فرهنگی برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها و بررسی آداب و رسوم مردم تشکیل می دهد که متاسفانه در مازندران موزه مناسبی در این زمینه ها در حال حاضر نداریم که باید این وضعیت تغییر کند.

جاودانی همچنین به همزمانی عید سعید فطر و موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: این ۲ رویداد موجب خوشحالی مضاعف مردم کشور شد که باید از همراهی و همدلی مردم با دولت و تیم مذاکره کننده قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: گردشگری ، توریست ، ایران ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.