یزد؛

توافقات هسته‌ای چرخ گردشگری یزد را به حرکت درمی‌آورد!

استان یزد یکی از استان‌های دارای پتانسیل بالای گردشگری است که می‌تواند گردشگران بی‌شماری را جذب خود کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ بناهای با ارزش و تاریخی با معماری بومی ومنحصر به فرد ، جاذبه های طبیعی –تاریخی ،طبیعت متنوع از پهنه های بیابان و تپه های ریگ روان و تا ارتفاعات زیبای شیرکوه و ییلاق های سرسبز، سوغات وصنایع دستی یزد وجشن های محلی دومین شهر تاریخی جهان  از جمله جلوه های جذاب برای گردشگری است.

اما با نگاهی به آمار ورود گردشگران خارجی در سال های اخیر می توان تاثیرات تحریم های یک جانبه بین المللی وتبلیغات منفی را بر صنعت گردشگری مشاهده کرد، که با توافق هسته ای اخیر میتوان امید داشت جایگاه گردشگری کشور و یزد را با داشتن پتانسیل های مناسب به جایگاه مطلوب تری برساند.

سید محمد میرمحمدی  استاندار یزد با اشاره به محدودیت های سال های اخیر برای سفر به ایران گفت: طبعا افراد زیادی که در سال های اخیر، با موانعی برای سفر به ایران روبرو بوده اند، در سال های آتی این فرصت را در اختیار خواهند داشت و باید از این فرصت بهره کامل را برد.

 استاندار تاکید کرد: حضور گسترده گردشگران خارجی در یزد نشان از احساس امنیت آنان در این شهر است و باید در این خصوص بیشتر کار کرد.

 فاطمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان یزد ضمن اشاره به تاثیرات روانی ودید منفی سال های اخیر کشورهای غربی برای سفر به ایران گفت: با توافق صورت گرفته انتظار داریم جهش خوبی را در بخش گردشگری یزد شاهد باشیم .

وی افزود: 181 وب سایت خارجی  به معرفی گردشگری در یزد پرداخته اند و یزد را اولین مقصد گردشگری ایران معرفی کرده اند لذا انتظار میرود با ایجاد بستر مناسب از این پتانسیل بهره ببریم.

فاطمی با اشاره به ورود 63 هزار گردشگر خارجی در سال 93 گفت: گردشگران آمریکایی بیشترین رشد ورود گردشگر در یزد را به خود اختصاص داده و از رتبه 17 در سال 92 به رتبه 10 در سال 93 رسیده است و امیدواریم این اتفاق خوب سیاسی در بحث گردشگری یزد نیز تاثیر خوبی داشته باشد.

اصغر نبیل کارشناس جهانگردی و فعال در عرصه میراث فرهنگی نیز معتقد است توافقات اخیر حضور گردشگران خارجی را چند برابر خواهد کرد و با توجه به اینکه یزد جزو 3 محور گردشگری کشور نیز هست میتوان شانس زیادی برای رونق در این حوزه قائل شد.

نبیل همچنین به زیر ساخت های موجود دربحث گردشگری اشاره کرد وگفت:اگر دولت ومجلس  با کمک سازمان میراث فرهنگی  راهکارهای قانونی وانگیزشی برای حضور بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کند مطمئنا می توان طی برنامه 4 ساله نمودهای قابل توجهی برای حضور گردشگران وتوریست ها در یزد مشاهده کرد.

هرچند تلاش‌های سال‌های متمادی برای معرفی ایران به‌عنوان یک کشور جنگ طلب و ناامن بر همگان مشهود است اما به نظر می رسد یکی از تاثیراتی که توافق هسته‌ای بر صنعت گردشگری ایران و جذب توریسم خواهد داشت تغییر نگاه ها  به ایران ‎ در سراسر جهان است و این امر به کشور در جهت پیشرفت چشم انداز 20 ساله ایران مبنی بر حضور 20 میلیون گردشگر تا سال 2025 کمک خواهد کرد.

 با  همه نظرات وگزارش های  امیدوار کننده، که خبر از رونق گردشگری کشور با توجه به  توافق هسته ای اخیر را میدهد باید  دید ،میزان آمادگی ایران و دومین شهر تاریخی دنیا در پذیرایی از میهمانان خارجی  چه میزان است؟



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
لایک
ایشالا که خوب میشه