رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: سال گذشته اولین تورگردان اروپایی را به استان آوردیم و این باعث شد که از ابتدای امسال اولین تور اروپایی را نیز استان خراسان جنوبی ایجاد کند.

ایجاد اولین تور اروپایی در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ ابراهیمی از سفر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زائر عراقی به ایران در یک سال اخیرخبر داد و افزود: این مسافران تنها برای زیارت نیامده بلکه اهداف دیگری مانند گردشگری نیز داشتند.

وی با تاکید براینکه باید ازاین فرصت ها برای معرفی پتانسیل استان استفاده کنیم، گفت: یکی از برنامه های اتاق بازرگانی دعوت از۶۰ تورگردان خارجی از کشورهای مختلف به خراسان جنوبی است که با برنامه ریزی های مختلف ظرفیت های کویرنوردی استان را معرفی کنیم.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی خواستار همکاری بخش خصوصی در پیشرفت صنعت گردشگری شد و افزود: امید است با کمک های شایان بخش های دولتی و خصوصی صنعت گردشگری استان پیشرفت چشمگیری کند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های صنعت گردشگری در استان، خاطرنشان کرد: استان ظرفیت های زیادی در کویر نوردی و گردشگری دارد اما تاکنون این منبع عظیم درآمد مغفول مانده است.

وی اظهار کرد: در یک سال اخیر تعداد پنج میلیون گردشگر به ایران داشته ایم که درآمد خوبی را از این گردشگران به دست آورده ایم.

وی تصریح کرد: مدیران دولتی باید در ارتباط با تولید، تجارت، صادرات و صنعت گردشگری نگاهی جدید و نگرشی بین المللی داشته باشند.

ابراهیمی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت های متعدی دارد که در بخش خارجی قابل استفاده است.

وی از سفر تیم رسانه ای کشور به استان در مهرماه جاری خبر داد وافزود: همچنین با پیگیری‌های انجام شده در مرداد ماه امسال خانم افخم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به استان سفر می‌کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: سفیر ایران درکابل و سرکنسول ایران در عراق نیز در آینده ای نزدیک به استان سفر خواهند کرد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با اشاره به دعوت از راهنمای تور ایران به بیرجند، گفت: باید با توجه به سفر مقامات مختلف به استان، هرچه بیشتر در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان تلاش شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی ظرفیت های استان، افزود: در یک سال اخیر اولین همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در تهران برگزار و در این همایش نیز نمایشگاهی از توانمندی های استان برپاشد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی همچنین از چاپ مقالات معرفی توانمندی های استان در روزنامه های انگلیسی خبر داد و گفت : در روزنامه عرب زبان الفارق و روزنامه های فارسی جام جم و ایران نیز نسبت به چاپ مقالات معرفی توانمندی های استان اقدام کرده ایم.
 
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.