یکی دیگر از مقامات عالی رتبه چین به اتهام فساد مالی از حزب کمونیست برکنار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اعلام کرد "لین جی هوا،" مشاور رئیس جمهور سابق این کشور، از حزب کمونیست اخراج و از مقام دولتی عزل می‌شود. او به نهاد قضایی تحویل داده خواهد شد. 

"لین جی هوا" یکی از مشاوران نزدیک به "هو جینتائو،" رئیس جمهور پیشین چین، بود. "جینتائو" نیز با اتهام فساد مالی و سوء‌استفاده از قدرت متهم است و مراحل تحقیقات و تکمیل پرونده را سپری می‌کند. "لین جی هوا" متهم است انضباط سیاسی و قانون کشور را نقض کرده و با سؤاستفاده از اختیارات خود به اختلاس و فساد پرداخته است.

دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بر اساس مقررات مجازات انضباطی حزب و مقررات مجازات کارمندان دولتی نهادهای اداری، تصمیم گرفت وی را از حزب اخراج و از مقام دولتی عزل کند. تحقیقات درباره "جی هوا" 58 ساله از دسامبر گذشته (آذر 93) آغاز شد. وی باید در دادگاه پاسخگوی اتهامات رشوه‌خواری، خیانت و استفاده نادرست از اموال دولتی و حزبی باشد. وی در کنار مفاسد اداری به فساد اخلاقی هم متهم شده است.


"شی جین پینگ،" رئیس‌جمهور و فرمانده ارتش چین، تلاش گسترده‌ای را علیه فساد در تمامی نهادها و بخش‌های این کشور به راه انداخته و متعهد شده است تا گام‌های موثری را در این مسیراتخاذ کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار