رئیس بنیاد پوریای ولی از برگزاری مراسم افتتاحیه بنیاد فرهنگی پوریای ولی در سلماس خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ میر قاسم مومنی اظهار داشت: بنیاد پوریای ولی از تمام علاقه‌مندان به این پهلوان نامی برای شرکت در مراسم افتتاحیه بنیاد پوریای ولی طی بیانیه‌ای دعوت به عمل آورده است و این مراسم نیمه دوم شهریور ماه امسال با همکاری فرمانداری و شهرداری سلماس در این شهر برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده در این مراسم 14 مدال پوریای ولی را به افرادی که در حوزه مسائل انسان دوستانه در داخل و خارج ایران فعالیت دارند اهدا شود.

رئیس بنیاد پوریای ولی با بیان اینکه این بنیاد بیستم مهر ماه سال 93 با اخذ سند ملی از وزارت ورزش و جوانان به ثبت رسیده است، افزود: پوریای ولی یکی از آثار و مفاخر ایرانی است و باید مسئولین تمام تلاش خود را برای حفظ این آثار ملی و ساخت مکانی در شان این پهلوان نامی به کار گیرند.

وی ادامه داد: در فضای مجازی برخی افراد پوریای ولی را اهل شهر بخارا معرفی می‌کنند ولی مطالعه آثار باقی مانده بعد از دوران صفویان نشان می‌دهد که این پهلوان متعلق به ایران بوده و زادگاهش در سلماس است.

مومنی ادامه داد: پوریای ولی علاوه بر اینکه پهلوان نیرومندی محسوب می‌شد، در زمینه عرفان و شعر نیز فردی برجسته محسوب می‌شد که مثنوی کنزالحقایق و مجموعه رباعیات پوریای ولی از جمله آثار وی است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.