داود هرمیداس باوند، تحلیلگر و استاد حقوق و روابط بین الملل در تهران گفت ایران قدرتمند در منطقه در آینده در زمینه منافع می تواند به سود غرب باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، داود هرمیداس باوند تحلیلگر و استاد حقوق و روابط بین الملل در تهران گفت ایران قدرتمند در منطقه در آینده در زمینه منافع می تواند به سود غرب باشد.

هرمیداس باوند افزود: روسیه در چارچوب سیاست جدید « نگاه به شرق » در تلاش برای تقویت نفوذ خود در این منطقه است. روسیه در منافعی مشخص با چین سهیم است و آنها هر دو شکل گیری یک سازمان امنیتی با نام سازمان همکاری شانگهای نقش مهمی داشته اند.

وی تصریح کرد: هند نیز که یک کشور آسیایی دیگر با قدرت رو به رشد است به تازگی به سازمان همکاری شانگهای پیوست. موقعیت ایران در منطقه بین این سه قدرت، اهمیت استثنایی به آن می بخشد.

هرمیداس باوند اضافه کرد: منافع آینده غرب مستلزم آن است که ایران از قدرتی ویژه در منطقه برخوردار باشد، یک منطقه حائل قدرتمند بین این سه کشور باشد و درعین حال از روابط نزدیک با غرب برخوردار باشد.

وی همچنین افزود: تحولات منطقه ای می تواند سیاست های این کشورها را از موضع اصلی آنها متمایز سازد. بسیاری از کارشناسان می گویند تنها کشور در منطقه که می توان در زمینه منافع در آینده به آن امید بست، ایران است.

هرمیداس باوند تاکید کرد: منافع ملی، سیاست های کشورها را در قبال کشورهای دیگر مشخص و دیکته می‌کند. حرکت در جهت بهبود روابط دوجانبه برای ایران و آمریکا در آینده اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: موافقتنامه هسته ای به دست آمده درباره برنامه هسته ای تهران نتیجه انطباق منافع ایران و غرب است و باعث خواهد شد دو طرف دیگر مشکلاتشان را نیز حل و فصل کنند. این موافقتنامه همچنین باعث می شود تا دیگر کشورهای منطقه درمورد سیاست هایشان در قبال ایران تجدید نظر کنند.

این تحلیلگر افزود: حل مناقشه موجود برسر برنامه هسته ای تهران زمینه را برای همکاری احتمالی بین ایران و آمریکا در منطقه فراهم کرده است. به عنوان مثال ایران و آمریکا در جنگ علیه (گروه تکفیری صیهونیستی) داعش و دیگر گروه های افراطی در منطقه از منافع مشترک برخوردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۴
ایران فقط بدون همکاری با امریکا داعشو تا سه سال اینده نابود میکنه این امریکایی های کثیف قصد دارن داعشو تا 20 سال اینده نگه دارن ولی ما 3سال دیگه دخلشو در میاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۷ تير ۱۳۹۴
وب است غربی های خود خواه و مستکبر به این نظرات استاد باوند توجه داشته باشند .
Belgium
میهن پرست
۲۰:۳۸ ۲۷ تير ۱۳۹۴
ایران و آمریکا با همکاری هم مشت محکمی بر دهان داعش و تروریستهای تکفیری خواهند کوبید . و منطقه خاور میانه را لوس لوث وجود چنین وحوشی پاک خواهند کرد و جهانی عاری از خشونت بسازند.
Iran (Islamic Republic of)
مقاومت
۲۳:۵۷ ۲۸ تير ۱۳۹۴
با همه اینقد زودپسرخاله میشین؟؟
آخرین اخبار