یک منبع آگاه در وزارت دارایی یونان که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد دولت یونان دوشنبه تصمیم گرفت بار دیگر تعطیلی بانک ها را برای دوره ای که قرار است دوشنبه شب اعلام شود،‌ تمدید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان یک منبع آگاه در وزارت دارایی یونان که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد دولت یونان دوشنبه تصمیم گرفت بار دیگر تعطیلی بانک ها را برای دوره ای که قرار است دوشنبه شب اعلام شود،‌ تمدید کند .

این منبع اعلام کرد پس از نشست بین دیمیتریس مارداس معاون وزیر دارایی و مدیران بانک های مهم یونان و با وجود توافقی که در بروکسل به دست آمد،‌ دولت تصمیم گرفت کنترل بر سرمایه ها را حفظ کند و تعطیلی بانک ها را ادامه دهد.

تصمیم درباره تعطیلی بانک ها 29 ژوئن (هشتم تیر) اتخاذ شد.

این منبع گفت فرمانی قرار است دوشنبه شب برای مشخص کردن مدت این تمدید منتشر شود.

این تصمیم چند دقیقه پس از آن صورت گرفت که بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت سقف وام های اضطراری خود را به بانک های یونان در سطح فعلی یا به عبارت دیگر حدود 89 میلیارد یورو باقی نگاه دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن،‌ پس از آنکه مشتریان نگران در بحبوحه اعلام همه پرسی در یونان سپرده های خود را به طور گسترده ای از بانک های این کشور خارج کردند،‌ آتن مجبور شد کنترل سرمایه ها را برقرار کرد .

کنترل اعمال شده فقط امکان برداشت 60 یورو را در روز برای کسانی که کارت بانکی دارند فراهم می‌کند. در مقابل،‌ برداشت سپرده با کارت های بانکی خارجی محدودیتی ندارد که این تصمیم به ویژه شامل گردشگران می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار