قرار است اعضای حزب چپ گرای سیریزای یونان که از مفاد توافق با اتحادیه اروپا ناراضی هستند، امروز نخست‌وزیر یونان را به چالش بکشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اعضای حزب چپ گرای یونان از مفاد توافق آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر این کشور، و اتحادیه اروپا برای دریافت بسته کمک مالی سوم ناراضی هستند. امروز سیپراس باید پاسخگوی مخالفان خشمگین حزبش باشد که معتقدند او بیش از حد برابر خواسته‌های آلمان کوتاه آمده است. 

بر اساس این توافق یونان در ازای دریافت بسته کمکی سوم معادل 86 میلیارد یورو، اجرای سیاست‌های ریاضتی اتحادیه اروپا راپذیرفت و به کشورهای این اتحادیه اجازه نظارت بر اجرای صحیح این سیاست‌ها را داد. این سخت‌گیرانه‌ترین برنامه نظارتی خواهد بود که اتحادیه اروپا درباره یکی از اعضای خود اجرا می‌کند.

در حال حاضر بانک‌های یونان تعطیل است و بنابر اعلام وزارت دارایی این کشور تعطیلی بانک‌ها تا پایان روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. پس از این که بسیاری از مردم آتن از ترس دست‌نیافتن به توافق با اتحادیه اروپا به طرف دستگاه‌های خودپرداز برای برداشت پول هجوم بردند، بانک‌ها به منظور جلوگیری از مشکلات نقدینگی تعطیل شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار