دولت یونان برای فرار از ورشکستگی و جلوگیری از تشدید بحران اقتصادی این کشور به جلب‌ نظر وام‌دهندگان برای دریافت وام 7 میلیارد یورویی نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، کمیسیون اروپا از پیشنهاد اعطای وام 7 میلیارد یورویی به یونان در ازای اجرای اصلاحات اقتصادی از سوی دولت این کشور خبر داد.

مجلس نمایندگان یونان قرار است امروز توافق حاصل‌شده میان نخست‌وزیر این کشور و وام‌دهندگان بین‌المللی را به رأی بگذارد. این رأی می‌تواند انسجام و یکپارچگی حزب سیریزا -- حزب متبوع آلکسیس سیپراس -- را کمرنگ‌تر کند. 

به گفته کارشناسان، رأی‌گیری امروز مجلس به‌صورت بالقوه سبب سست‌شدن ائتلاف سیپراس با حزب راست‌گرای ANEL – موسوم به حزب یونیان مستقل – خواهد شد.

دولت یونان در 20 ژوئیه (29 تیرماه) باید بدهی خود را به بانک مرکزی اروپا (ECB) به مبلغ 3.5 میلیارد یورو بپردازد. در صورت ناتوانی آتن در بازپرداخت بدهی بانک مرکزی اروپا، این بانک مجبور به لغو دسترسی بانک‌های یونان به "کمک نقدینگی اضطراری (ELA) خواهد شد که در این‌صورت عملاً شانس مؤسسات مالی این کشور برای ماندن در حالت شناور از دست خواهد رفت.

"اقلیدس ساکالوتوس،" وزیر دارایی یونان، پیش از آغاز رأی‌گیری اعلام کرد: "وام‌دهندگان بین‌المللی یونان پیشتر از آمادگی خود برای تقسیط مجدد بدهی این کشور تنها در صورت پایبندی سیپراس به اجرای برنامه اصلاحات خبر داده‌اند." 

به گفته او تضمین‌های اخیر وام‌دهندگان به دولت سیپراس در مسئله‌ی تقسیط اقراض، در مقایسه با دولت‌های پیشین یونان بی‌سابقه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار