با لغو تحریم بانک‌های ایران در ورود به شبکه جهانی بین‌بانکی "سوئیفت،" مقامات صهیونیست بار دیگر از هراس خود در برابر فروپاشی نظام تحریم‌های غرب علیه ایران خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دبکافایل، با ورود مجدد "بانک دی" به جمع کشورهای عضو شبکۀ "سوئیفت(جامعه ارتباطات مالی بین‌بانکی جهان)"، بار دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی به فروپاشی نظام تحریم‌های غرب علیه ایران حتی پیش از حصول توافق هسته‌ای نهایی در مذاکرات وین هشدار دادند.

به دنبال تصمیم غرب برای تشدید تحریم‌ها علیه کشور ایران، با دستور شورای اروپا، شبکه سوئیفت ایران از سال 2012 قطع شده بود. این تصمیم که با هدف محرومیت ایران از دسترسی به شبکه بانکی بین‌المللی و اختلال در رشد اقتصادی این کشور اتخاذ شده بود از امروز بویژه در شرایطی که همچنان احتمال حصول توافق هسته‌ای گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران با ابهام روبرو است، نوید فروپاشی نظام تحریم‌های غرب را برای این کشور به همراه دارد.

شبکه سوئیفت یک انجمن تعاونی غیرانتفاعی است که در ماه مه 1973 میلادی توسط 239 بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه‌اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روش‌های ارتباطی مکتوب و یا از طریق Telex در سطح بین‌المللی با یک روش استاندارد جهانی بود. درحال حاضر بیش از 7000 مؤسسه در 197 کشور جهان عضو آن انجمن می‌باشند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار