ساری ؛

فعالیت هزار و 916 دهیاری در مازندران

هزار و 916 دهیاری در مازندران مشغول به فعالیت هستند.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ از ساری ، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران در نشست خبری به مناسبت روز دهیار با اشاره به اینکه از سال ۸۶ دولت در خصوص دهیاری ها در روستا ورود پیدا کرد، گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار دهیاری در سطح روستاهای کشور فعالیت می کنند که سهم مازندران هزار و ۹۱۶ دهیاری است.

عبدی با بیان اینکه برای روستاهای ۵۰ خانوار به تعداد ۱۱۲ روستا مجوز دهیاری صادر شده است، افزود: به دلیل ازدیاد روستاهای بالای ۳۰ خانوار در مازندران مجوز تاسیس دهیاری در ۲۴۴ روستا در سال جاری داده شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه جمعیت روستاهای استان بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، گفت: جمعیت روستایی استان حدود ۴۵ درصد و نرم کشوری ۲۸.۶ دهم درصد است و خراسان رضوی و مازندران به ترتیب در نرخ رشد رتبه نخست و دوم را کسب کردند.

عبدی تعداد آبادی های استان را دو هزار و ۹۴۶ مورد، ۲۲ شهرستان، ۵۶ بخش و ۱۳۱ دهستان اعلام کرد و افزود: جمعیت روستایی استان یک میلیون و ۳۶۸ هزار نفر با تعداد ۴۱۱ هزار و ۱۸۰ خانوار است.

وی با اشاره به اینکه ۴۴۷ روستا دارای دفاتر پیشخوان هستند، افزود: با امضای تفاهمنامه با پست بانک استان تقویت گردش مالی در روستاها انجام شد و در ۵۲ روستا صندوق خرد روستایی تشکیل شده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.