تبریز؛

شهرستان هوراند در آتش سوزی جنگل ها و مراتع کمترین آمار را داشته است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند گفت: شهرستان هوراند در آتش سوزی جنگل ها و مراتع کمترین آمار را داشته است.

شهرستان هوراند در آتش سوزی جنگل ها و مراتع کمترین آمار را داشته استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ تاج الدینی، افزود: با توجه به جا افتادن فرهنگ استفاده اصولی و صحیح از منابع طبیعی در شهرستان هوراند و به جهت تعامل وهماهنگی خوبی که با ادارات شهرستان، شوراهای اسلامی و دهیاران داریم این عامل باعث گردیده شهرستان هوراند کمترین آمار آتش سوزی را در جریان  سال های گذشته داشته باشد.

وی منطقی ترین و کم هزینه ترین راه مقابله با حریق در عرصه های ملی پیشگیری از وقوع آن بیان داشت و  افزود: در این راستا جلساتی با حضور دهیاران و همیاران طبیعت برگزار و نکات و توصیه های لازم ارائه و همچنین در نظر داریم با همکاری جهاد کشاورزی، ناحیه مقاومت بسیج،هلال احمر و بخشداری  نسبت به آموزش همگانی افراد در پیشگیری ازحریق در جنگل و مرتع و اطفاء آن اقدام لازم را انجام دهیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند با بیان نقاط قوت ستاد پیشگیری اطفای حریق شهرستان هوراند گفت: در شهرستان هوراند در موقع بروز آتش سوزی جنگل و مرتع کلیه نهادها و ادارات دولتی حتی نهادهای که خارج از اعضای ستاد اطفای حریق می باشند به اتفاق نهایت همکاری را با کمیته عملیات ( به فرماندهی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ) دارند.

وی گفت: فرماندار شهرستان هوراند به عنوان رئیس کارگروه و مدیر بحران شهرستان اولویت کاری خود را حفاظت از اراضی ملی کرده اند بطوریکه ایشان با پیگیری های روزانه خود در جریان تمامی اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری در خصوص حفاظت از اراضی ملی  قرار می گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند با تشکر از اقدام شایسته فرماندار و بخشدار هوراند افزود:  فرمانداری و بخشداری به کلیه ادارات و نهادهای دولتی، دهیاری ها و شورای اسلامی به صورت کتبی دستور داده در اطفای حریق جنگل و مرتع موظف به همکاری با منابع طبیعی هستند و هیچگونه اهمالی و قصوری را دراین خصوص قبول نخواهند کرد. 

وی از همکاری صمیمانه اعضای ستاد در جریان سال گذشته و از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی به جهت تجهیز اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند به شبکه بی سیم که نقش کاربردی در اطفای حریق دارد قدردانی و تشکر کرد.

به گفته تاج الدینی ستاد اطفاء حریق شهرستان هوراند دارای سه کمیته بوده که کمیته فنی،کمیته پشتیبان و کمیته عملیات را شامل شده که هرکدام از ادارات عضو ستاد با توجه به خدمات خود در این کمیته ها انجام وظیفه می نمایند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.