نماینده مقام معظم رهبری و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نیات واقفان ملاک عملکرد وقف است واین موارد همگی شناسایی و ثبت شده اند.

نیات واقفان ملاک عملکرد وقف استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در 99 درصد موقوفات  کشور نیات واقفان شناسایی شده و در سیستم ثبت گردیده و در آمد وقف نیز بر اساس نیات واقف تقسیم بندی صورت می گیرد و امکان انحراف در آن وجود ندارد.

وی از روند شتابان شناسایی موقوفات و رقبات گم شده در کشور خبر داد و اظهار کرد: از مستاجرین در موقوفات انتظار داریم که حق اجاره را پرداخت کنند و این در حالی است که برخی مستاجرین در 30 سال گذشته هیچ مبلغی بابت مال الاجره پرداخت نکرده اند.

محمدی بیان کرد: فواید وقف در بحث خدمات عمومی هزینه می شود و باید فرهنگ سازی صورت گیرد تا ارزش املاک موقوفه بیشتر از املاک شخصی باشد.

وی ادامه داد: در امامزاده ها نیز باید سرمایه گذاری مناسبی صورت گیرد چرا که این مکانهای مذهبی محل رجوع مردم هستند و آبادانی آنها خدمت به مردم است.

نماینده مقام معظم رهبری و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: وظایف سه گانه اوقاف خدمت به مردم و فرهنگ اسلامی است و تحول در مدیریت اوقاف را از سال گذشته دنبال می کنیم.

وی افزود: تحول اقتصادی در موقوفات از سیاست های اصلی این سازمان است و اگر موقوفات درآمدی نداشته باشد نیت واقف ضایع شده و اعتماد مردمی نیز سلب می شود و البته در این تحول اقتصادی خدمت بیشتر به مردم مورد توجه است و خدمات به خود مردم باز می گردد.

محمدی اجرای امینانه نیت واقفان را از برنامه های جدید اوقاف برشمرد و گفت: آماده هستیم  تا به کارشناسان و علمایی که  به مسائل شرعی و قانونی احاطه دارند در زمینه سیستم جدید ثبت نیات واقفان گزارش ارائه دهیم.

وی بر مدیریت منابع انسانی در موقوفات تاکید کرد و گفت: نباید کسانی که پیر و افسرده و بی حال هستند در مصدر هیئت امنای موقوفات و خادمی امامزادگان قرار گیرد و در کنار احترام به ریش سفیدان از افراد جوان نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته اختلاف در زمینه  دو میلیون هکتار از اراضی کشور میان اوقاف و امور خیریه و نیز منابع طبیعی و  اراضی ملی وجود داشته گفت: تا کنون در مورد یک میلیون و 200 هزار  هکتار از اراضی تعیین تکلیف شده که  400 هزار هکتار  به اوقاف و مابقی به منابع طبیعی اختصاص یافته و هرچند عده ای از امضای این تفاهم نامه ناخرسند بودند اما این حرکت مبارکی بود که صورت گرفته است.

حجت الاسلام مصائبی ، مدیر کل جدید   اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیزدر این مراسم با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان و استفاده معنوی از این ایام بیان کرد: خدمت موثر  در این پست را از خداوند متعال خواستارم و تلاش خواهم کرد تا برنامه های موثری را که در اداره کل اوقاف و امور خیریه آغاز شده ادامه یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر تحقق شعار همدلی  وهمزبانی در اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: امیدواریم تا بتوانیم با همدلی در زمینه کارهای احیا موقوفات و فعالیتهای محول شده اقدام موثری انجام دهیم.

وی با اشاره به فعالیتهای حجت الاسلام حسینی در سمت مدیر کلی اوقاف و امور خیریه بیان کرد: فعالیتهای شایان توجه ایشان دنبال می شود و از همه مسئولان و مردم التماس دعای خیر دارم.

همچنین در این مراسم حکم حجت الاسلام مصائبی به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برای مدت سه سال قرائت شد.

در این مراسم که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز مسئولان محلی و استانی همراه بود ، ویژنامه عملکرد چهار ساله اوقاف و امور خیریه در مدت سه سال اخیر نیز قرائت شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.