ساری؛

افتتاح 7 طرح عمرانی در آمل

امروز 7 طرح عمرانی در آمل افتتاح شد.

افتتاح 7 طرح عمرانی در آملبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری؛ بخشدار امامزاده عبدالله در نشست نشست مشترک شوراهای اسلامی ودهیاران بخش امامزاده عبدالله آمل همزمان با روز دهیار با بیان این که بیمارستان امام خمینی(ره) یکی دیگر از طرح های مهم دربخش است، گفت:در ابتدا قرار بود جایگزینی بیمارستان در سطح شهر صورت گیرد ولی امروز این بیمارستان نزدیک به 300 اشتغال را رقم می زند ودر کنار آن منطقه ویژه اقتصادی درحال محقق شدن است که برکات بسیاری برای بخش خواهد داشت.

عسگری پور با تاکید بر این که بزرگ ترین دارایی دهیار باید دانش باشد تا از خردجمعی شوراها استفاده کند،افزود:دهیاران باید همت و تلاش لازم در راستای اجرای مصوبات شوراهای اسلامی داشته باشند.

وی تصریح کرد:همه باید تلاش کنند تا دهیاری ها به استقلال رسیده و از هرگونه وابستگی به دولت رهایی پیدا کنند تا به خودکفایی برسند.

بخشدارامامزاده عبدالله با بیان این که نگاه دولت این است روستاها توسعه پیدا کرده و زمینه جلوگیری مهاجرت روستاییان به شهرها فراهم شود،گفت:امروز 7 طرح با هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می شود که از همه عزیزان قدردانی می کنیم.

مدیرکل امورروستایی و شوراهای استانداری مازندران هم در این نشست گفت: الان شاهد وجود 30 هزار دهیاری در کشور و هزار و 916 دهیاری در مازندران هستیم.

عبدی با تاکید بر این که جمعیت استان مازندران بیش از 3 میلیون نفر است که 45 درصد جمعیت استان روستایی بوده و در این امر رتبه دوم کشور را داریم، افزود:باید اقدامات موثری انجام دهیم تا این جمعیت در سرشماری آتی رقم بالاتری را به خود اختصاص دهد که اساس اقتصاد هر کشوری فعالیت روستاییان است که به سطح شهرها عرضه می شود.

وی تصریح کرد:افزایش درآمد خانوار روستایی باید صورت گیرد تا اقتصاد پویا در روستاها حاصل شده و از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها دوری شود.

مدیرکل امورروستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت:تسهیلات اشتغال زا در سطح روستاها با نرخ سود پایین داده خواهد شد که با اجرایی کردن آن اشتغال و درآمد پایدار حاصل می شود.

عبدی،برای توسعه گردشگری روستایی اقدامات اولیه ای انجام شده است تا بتوانیم روستاها را پویا کرده و اقداماتی موثر در جهت توسعه پایدار روستاها داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: افتتاح ، طرح ، عمرانی ، آمل ، دهیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.