استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مذاکرات هسته ای بر اساس دستورات و منویات مقام معظم رهبری، به خوبی پیش می رود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، قاسم سلیمانی در ضیافت افطار اعضای شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با بیان اینکه مذاکرات هسته ای براساس دستورات و منویات مقام معظم رهبری، به خوبی پیش می رود گفت: در صورت توافق یا عدم توافق در مذاکرات هسته ای، دولت دبیر و امید، برنامه ها، الگوها و راهکارهای لازم را پیش بینی کرده است.

رئیس شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید الگوی تمامی مسوولان، امام علی (ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری باشد، شرط رسیدن به موفقیت در امور و حرکت در مسیر توسعه همه جانبه را توجه به عدالت دانست.

استاندار چهارمحال و بختیاری با دفاع از اقدامات مثبت دولت یازدهم تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید، اگر مسئولی بخواهد خلاف کند، به شدت مجازات می شود.

سلیمانی با تأکید بر اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری، نقشه راه برای مقابله با استکبار جهانی است، به شرایط سخت کشورهای منطقه و تلاش استکبار برای برهم زدن نظم و آرامش منطقه اشاره کرد و گفت: اصلی ترین هدف استکبار جهانی، مخدوش کردن چهره اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی، اسلام هراسی را از دیگر اهداف استکبار جهانی برشمرد و تصریح کرد: تمامی دنیا می دانند که گروه های تروریستی از سوی استکبار حمایت می شوند.

سلیمانی همچنین به ارائه عملکرد دولت یازدهم در دو سال اخیر پرداخت و گفت: از زمان آغاز به کار این دولت، تورم از 40 درصد به 14 تا 16 درصد کاهش یافته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دولت یازدهم، لوایح بسیار خوبی را برای رفع موانع تولید و رونق اقتصادی کشور به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده که نقش مؤثری در تسریع روند توسعه خواهد داشت.

سلیمانی از برنامه ریزی مدیران ارشد این استان برای تحقق اهداف مهم اقتصاد مقاومتی هم خبر داد و گفت: پیشگیری از واردات بی رویه، حمایت از تولیدات داخلی و افزایش بهره وری، از مهمترین این برنامه هاست.

رئیس شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، به عملکرد موفق مسئولان این استان در سال گذشته هم اشاره و تأکید کرد: در سال گذشته از مجموع سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به این استان، دو هزار و 700 میلیارد ریال جذب شد و تلاش برای جذب بقیه این اعتبار نیز ادامه دارد.

وی در مورد ارتقای شاخص های فرهنگی به عنوان یکی از برنامه های مهم مسئولان چهارمحال و بختیاری هم گفت: در همین راستا، سال گذشته چهار میلیارد ریال برای توسعه سامانه تلویزیون دیجیتال به صدا و سیمای استان، 34 میلیارد ریال به مساجد، چهار میلیارد و 700 میلیون ریال به دفاتر ائمه جمعه، پنج میلیارد و 300 میلیون ریال به کتابخانه ها، 10 میلیارد ریال به حوزه های علمیه، 23 میلیارد ریال به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 19 میلیارد ریال به مصلاها و پنج میلیارد ریال به فرهنگسرای بزرگ شهرکرد اختصاص یافت.

سلیمانی ادامه داد: در سال گذشته برای توسعه و عمران شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری هم 900 میلیارد ریال و 70 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به شهرداری ها، 96 دستگاه به دهیاری ها و دو هزار و 600 میلیارد ریال از محل 10 درصد سهم شهرداری ها از محل فروش زمین های ملی اختصاص یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به برگزاری همایش فعالان مؤثر در توسعه استان از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و همچنین همایش ملی تدبیر در توسعه استان از سوی استانداری افزود: این همایش ها نقش مهمی در برنامه ریزی برای شتاب بخشی به روند توسعه این استان داشته است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای پررنگ کردن نقش چهارمحال و بختیاری در برنامه ششم توسعه، نشست با جناح های سیاسی، اقشار مردمی و گروه های مختلف در استان، از دیگر برنامه های اجرایی مسئولان برای سرعت بخشی به توسعه این استان است.

سلیمانی، رشد 45 درصدی بودجه سال گذشته چهارمحال و بختیاری نسبت به سال قبل تر (1392) را از دیگر اقدامات مهم مسئولان چهارمحال و بختیاری در سال 1393 برشمرد که نسبت به میانگین کشوری، افزون بر چهار برابر بوده است.

وی همچنین توجه به تولید و اشتغال، پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت، تکمیل پروژه راه آهن اصفهان، شهرکرد، اهواز، تحول در پروژه ها و بخش های آبرسانی شهری و روستایی، راهسازی، کشاورزی و بهداشت و درمان را از اولویت های مسئولان استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری اعلام کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.