وزارت امور خارجه چین روز جمعه خشم خود را از اقدام وزارت دفاع آمریکا در تهاجمی خواندن فعالیت‌های جزیره‌سازی پکن در دریای چین جنوبی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا در راهبرد نظامی ملی جدید این کشور، اقدامات چین در این منطقه را ناقض حقوق بین‌الملل معرفی کرده است. 

چین با افزایش حضور خود در این دریا، در مناطق مورد اختلاف این کشور با کشورهای همسایه از قبیل فیلیپین، دست به ساخت جزیره های مصنوعی می‌زند. 

در گزارش جدید راهبرد نظامی آمریکا آمده است: «اقدامات چین باعث افزایش تنش ها در منطقه آسیا و اقیانوس آرام می شود.»

"هوا چونیینگ،" سخنگوی وزارت امور خارجه چین این گزارش آمریکا را «اغراق‌های بی پایه و اساس» خواند و گفت:«ما نارضایتی و مخالفت خود را با اغراق‌های غیرمنطقی موجود در گزارش طرف آمریکایی پیرامون تهدید چین اعلام می‌کنیم.» 

وی افزود چین بارها موضع شفاف خود را درباره ساخت جزیره در دریای چین جنوبی توضیح داده است. این مقام چینی گفت:«ما معتقدیم آمریکا باید ذهنیت جنگ سرد خود را کنار بگذارد.»

چین ادعای مالکیت بر اکثریت مناطق دریای چین جنوبی را که سرشار از منابع انرژی است، دارد. کشورهای فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان نیز ادعاهای معارض در این زمینه دارند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار