سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آمریکا با توافقی موافق است که به طور مؤثر راههای دستیابی ایران به سلاح اتمی را مسدود کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا، جان کربی -- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا -- در نشست خبری روزانه خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 قدرت جهانی اظهار نظر کرد. کربی گفت: جان کری وزیر خارجه امروز روز پر‌برنامه ای را پشت سر گذاشت. همزمان تیم مذاکره کننده ما به مذاکرات خود با اتحادیه اروپا و گروه پنج به علاوه یک برای رسیدن به توافق نهایی با ایران ادامه می دهند تا طبیعت منحصرا صلح آمیز برنامه اتمی ایران را تضمین کنند. وزیر خارجه دیشب با وزیر خارجه آلمان دیدار کرد. امروز او با وزیر خارجه انگلیس، موگرینی مسئول سیاستگذاری خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزیر خارجه چین دیدارهایی داشت.


کربی ادامه داد: من هنوز جزئیات این دیدارها را در اختیار ندارم اما این دیدارها بر روی رفع نگرانی های جامعه بین المللی درباره برنامه اتمی ایران بوده است. همین حالا که ما در حال گفتگو با هم هستیم وی در حال دیدار با ظریف وزیر خارجه ایران است.


وی افزود: مونیز وزیر انرژی هم به دیدارهای خود با همتایانش و از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه می دهد. تمامی اعضای تیم به تلاش خود برای بستن شکاف های باقیمانده ادامه می دهند. لازم است که در اینجا بر روی این نکته تاکید کنم که هم رئیس جمهور و هم جان کری وزیر خارجه گفته اند که ما تنها با توافقی موافقیم که به طور موثر تمامی راههای دستیابی ایران به سلاح اتمی را ببندد. تمرکز ما بر روی این موضوع است و تمرکز ما بر روی این موضوع تا حصول نتیجه باقی خواهد ماند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار