استقبال آمریکا از تحکیم روابط دیپلماتیک با ویتنام

رهبر حزب کمونیست ویتنام امروز به آمریکا سفر می‌کند تا چگونگی تحکیم روابط دیپلماتیک دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشییتدپرس؛ "نگوین فو ترونگ،" رهبر حزب کمونیست ویتنام، امروز به آمریکا سفر می‌کند تا در کاخ سفید با "باراک اوباما،" رئیس جمهور این کشور، دیداری رسمی انجام دهد. دفتر ریاست جمهوری آمریکا با تایید این خبر،  برنامه دیدار "اوباما" و "فو ترونگ" را قطعی اعلام کرد. 

رهبر حزب کمونیست ویتنام از دولتمردان این کشور به شمار نمی‌رود؛ اما اجازه دیدار با اوباما را دریافت کرده است. رئیس جمهور آمریکا به طور معمول در کاخ سفید با سران کشورها دیدار می کند.

مقامات دو کشور در این دیدار که برای نخستین بار پس از ۴۰ سال انجام می گیرد، در خصوص همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، دفاعی و مسائل حقوق بشری رایزنی می‌کنند.
"ترونگ" درباره دیدار با "اوباما" گفت: این یک سفر و دیدار تاریخی خواهد بود. قصد دارم ار رئیس جمهور آمریکا برای سفر به ویتنام در سال جاری میلادی دعوت کنم. آمریکا به دلیل حضور در شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند نقش سازنده‌ای در برقراری صلح و ثبات منطقه آسیا – اقیانوسیه ایفا کند. به همین دلیل خواستار تحکیم روابط با این کشور هستیم.

مقامات آمریکایی نیز به دلیل همسایگی ویتنام و چین در جنوب شرق آسیا و امکان نظارت هرچه بیشتر بر فعالیت‌ها پکن، از تقویت همکاریهای سیاسی، اقتصادی و نظامی با ویتنام استقبال می‌کنند.

پس از پایان جنگ آمریکا در ویتنام در سال 1975 (1354)، "بیل کلینتون،" رئیس جمهور پیشین آمریکا، 11 ژوئیه 1995 (1374) دستور عادی‌سازی روابط دو کشور را پس از 20 سال صادر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار